Projektassistent

Projektassistent

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder i Västerås, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning, söker vi nu en projektassistent.
Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 6 månader via Unik Resurs med god chans till förlängning för rätt person.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Projektassistent har ansvar att assistera projektledaren med planering, genomförande och avslutning av projektet. Detta kan innebära att man håller kontakten med projektdeltagare, håller projektdokumentation uppdaterad och hjälper till att organisera möten. Projektassistenten är också ansvarig för att hålla projektmedlemmarna informerade och för att hjälpa till att lösa problem som uppstår under projektets gång.

Du stöttar framför allt med administrativa arbetsuppgifter, exempelvis med att:

Projekt:
- Delta på projektmöten
- Skriva protokoll/mötesanteckningar
- Boka möten internt samt med underentreprenörer
- Stötta projektledare med dokumentation

- Beställa och förbereda QEHS tavlor till site
- Administrera ID06 via Infobric (inköp av tjänst, registrering…)
- Stöttning med uppgifter som rör QHSE
- Tillträdeslista för tillträde på site
- Beställa utskrifter av ritningar till site i olika format

- Boka konferenser, catering, kundbesök,
- Skicka gods

Inköp/SAP
- Uppdatering av mall för inköpsanmodan
- Förbereda inköpsanmodan inför beställning
- Skapa rekvisitioner
- Utökning av PO vid förändringar
- Godsmottag via SAP
- Uppföljning och bevakning av materialbeställningar
- Intag av offerter från angivna/önskade leverantörer

Din profil
Vi söker dig som har:



- Erfarenhet av SAP är ett krav
- Gymnasial utbildning
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Ordningsam och strukturerad
- Kommunikativ

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 25 december 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024