Projektassistent svenskt/internationellt uppdrag

Arbetsbeskrivning

Anegy är en av de ledande aktörerna i Europa inom onlinestrategi och webbanalys för några av Sveriges och världens mest etablerade varumärken, med förankring i världsorganisationen för onlinemarknadsföring, med publicering av världens första bok inom onlinestrategi, och några av Sveriges och världens främsta experter inom området. I takt med ett allt eskalerande behov från marknaden, i kombination med etablering av första internationella kontor i New York, så söker vi för avlastning av internationella konsultchefen en projektassistent för att handha det mesta som behöver assas vad gäller skrivande, bokning, (re-) presentation och administrativa göromål. Dina arbetsuppgifter kräver en bred repertoir av handling och en prestigelös och glad inställning till allt från stort till smått. Rent arbetsmässigt kommer det handla om allt från att skriva både på svenska och engelska, i både korrespondens, oavsett im och sms till formella uppdragsbeskrivningar etc, till att använda enkla ritprogram för utveckling av modeller, flöden och diagram etc. Utöver det tillkommer praktiska detaljer, inkl. enklare administration och att allmänt hålla ordning. Viktigast av allt är att du kommer till ett jobb där sällan en dag är den andra lik, där det inte finns färdiga "recept" på vad och hur saker ska göras. Du kommer helt enkelt inte till ett dukat bord, det är du som dukar bordet. Till detta tillkommer en hel del kundkontakter, där det är viktigt att du kan vara representativ, är bra på att föra dig och både kan göra ett glatt intryck och få till saker som måste lösas på kort tid. Samtidigt kommer du att befinna dig bland de hetaste miljöer, och leva i fronten av den ledande utvecklingen av spjutspetskompetens för ledare inom världens just nu hetaste område, dvs onlinestrategi. För att lyckas förväntar vi oss att du förutom lämplig utbildning har erfarenhet av assistenttjänst, projektledning eller annan fartig verksamhet, med snabba puckar och "omöjliga" uppdrag. 1.Du gillar när det händer saker, är snabb, nyfiken, vaken, fylld av energi och inte rädd för att jobba kvällar, ha vissa resdagar, och har inga problem vid ett eventuellt behov av utlandstjänst i veckor lr längre. 2.Du är självgående, tar egna initiativ och förstår när det är viktigt att saker hellre görs snabbt än bra, och vice versa. 3.Du är ordningsam, bra på att strukturera och hålla koll på saker, både åt dig själv men även åt andra. 4.Skriver bra i allmänhet, och gärna på engelska i synnerhet. Har du en viss estetisk förmåga, och är bra på att rita, gärna i ritprogram så är det en extra fördel (analytisk förmåga premieras men är inte en nödvändighet) 5.Du är extremt social, du kan föra dig i princip i vilka miljöer som helst, kan prata om det mesta. Du är glad, allmänt charmig och positiv, bra på att representera och folk tenderar att både tycka om dig och komma ihåg dig ;) Ett brinnande intresse för marknadsföring och/eller internet i allmänhet, och internetmarknadsföring i synnerhet, tar vi som ett extra plus :-) (ej nödvändighet, du kommer delta i en av världens främsta internutbildningar inom Onlinemarknadsföring). Du jobbar intensivt tillsammans med en av våra seniora onlinestrateger, inom ramen för tajt team om ett halvdussin bland Sveriges främsta projektledare och analytiker, på trevligt kontor på östermalm. Ditt svar vill vi ha per mail, helst strukturerat efter ovanstående 5 frågor med mer formell cv + foto + persondata som bilaga.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Simon Milton
0704 - 37 07 34
CEO Simon Milton

Strategisk Projektledare Malin Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Grevturegatan 21
STOCKHOLM

Postadress

Grevturegatan 21
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024