Projektassistent svenskt/internationellt uppdrag

Arbetsbeskrivning

Anegy är ledande inom onlinestrategi för några av Sveriges och världens mest etablerade varumärken, med förankring i världsorganisationen för onlinemarknadsföring, publicering av världens första bok inom onlinestrategi, och några av Sveriges och världens främsta experter inom området. I takt med ett allt eskalerande behov från marknaden, i kombination med etablering av första internationella kontor i New York, inom halvår sannolikt även Singapore, så söker vi för teamning med internationella konsultchefen en projektassistent för att handha det mesta som behöver assas vad gäller skrivande, bokning, (re-) presentation och viss administration. Dina arbetsuppgifter kräver en bred repertoir och en prestigelös och glad inställning till allt från stort till smått :-) Rent arbetsmässigt handlar det om allt från att skriva både på svenska och engelska, till att använda ppt för utveckling av modeller, flöden och diagram etc. Utöver det tillkommer praktiska detaljer, inkl. enklare administration och att allmänt hålla ordning. Viktigast av allt är att du kommer till ett jobb som handlar om projekt, där det inte alltid finns färdiga "recept" på vad och hur saker ska göras. I egenskap av konsultorganisation kommer du helt enkelt inte till ett dukat bord, det är du som dukar bordet. Till detta tillkommer en hel del kundkontakter, där det är viktigt att du kan vara representativ, är bra på att föra dig och både kan göra ett glatt intryck och få till saker som måste lösas på kort tid. Samtidigt kommer du att befinna dig bland de hetaste miljöer, och leva i fronten av den ledande utvecklingen av spjutspetskompetens för ledare inom världens just nu hetaste område, dvs onlinestrategi. För att lyckas förväntar vi oss att du förutom lämplig utbildning (ekonomi/ihm el.dyl) har erfarenhet av assistenttjänst, projektledning eller annan fartig verksamhet, med snabba puckar och "omöjliga" uppdrag. 1.Du gillar när det händer saker, är snabb, nyfiken, vaken, fylld av energi, inte rädd för att jobba kvällar, ha vissa resdagar, och har vid behov inga problem av utlandstjänst i dagar, lr t.o.m. veckor lr ängre. 2.Du är självgående, tar egna initiativ och förstår när det är viktigt att saker hellre görs snabbt än bra och vice versa. 3.Du är ordningsam, bra på att strukturera och hålla koll på saker, både åt dig själv och åt andra. 4.Du skriver bra i allmänhet, och gärna även på engelska. Har du en viss estetisk förmåga, och är bra på att rita, gärna i ppt så är det en extra fördel (analytisk förmåga premieras men inte en nödvändighet) 5.Du är extremt social, du kan föra dig i princip i vilka miljöer som helst, kan prata om det mesta. Du är glad, allmänt charmig och positiv, bra på att representera och folk tenderar att både tycka om dig och komma ihåg dig ;) Ett brinnande intresse för marknadsföring och/eller internet i allmänhet, och internetmarknadsföring i synnerhet, tar vi som ett extra plus. Att du funderat över konsultyrket, med snabba projekt av analys, strategi och problemlösning, som med hög tillförlitlighet ska vara klart "igår", ser vi som ett annat ;-) Du jobbar intensivt tillsammans med en av våra seniora onlinestrateger, inom ramen för ett team om ett halvdussin bland Sveriges främsta projektledare och analytiker, på trevligt kontor på östermalm. Ditt svar vill vi ha per mail, helst strukturerat efter ovanstående 5 frågor med mer formell cv + foto + persondata som bilaga.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Simon Milton
0704 - 37 07 34
CEO Simon Milton

Strategisk Projektledare Malin Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Grevturegatan 21
STOCKHOLM

Postadress

Grevturegatan 21
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024