Projektassistent till Scania

Projektassistent till Scania

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Projektassistent kommer du att arbeta hos Scania Production & Logistics med varierande arbetsuppgifter och driva ett flertal parallella aktiviteter samt egna projekt. I din roll kommer du stötta ansvarig person för avdelningen och hela arbetsgruppen samt en del administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. ansvar för intern och extern kommunikation, driva egna mindre projekt, möteskoordinering, hantera kalender och mail, förbereda inför möten, framtagande av underlag och presentationsmaterial, fakturahantering, reseadministration, beställningar och IT-behörigheter. Du kommer att arbeta på plats på kontoret i Södertälje nära Scanias huvudkontor. Vid behov finns möjligheten att arbeta på distans.

I din roll som Projektassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Stötta team och avdelning
- Intern och extern kommunikation
- Driva egna projekt
- Hantera mötesbokningar, kalender och mail
- Fakturahantering, reseadministration och beställningar

Tjänsten som Projektassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och kommer pågå 6 månader med stora möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är förlagda 8:00-16:45.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och en projektkoordinerande roll. Vi söker dig med gymnasieutbildning och som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, likväl tal som i skrift. Har du språkkunskaper i andra språk ser vi det som meriterande. Viktigt för tjänsten är att du har en god datorsystemvana, framför allt i MS Office-paketet.

Vidare ser vi att du är en framåt och initiativtagande person som gärna vågar ta sig an nya uppgifter och driva egna projekt. Du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är flexibel och har hög integritet. Detta förutsätter att du har en god social förmåga och trivs med ett stort kontaktnät.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet inom administration, projekkoordinering och support mot chefer
- Gymnasieutbildning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- MS Office-paketet
- Ta initiativ, flexibel och social

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Deni Ilic via deni.ilic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Projektassistent, Assistent, Projekt, Projektledning, Projektkoordinator, Administration, Office-paketet, Svenska, Engelska, Södertälje, Stockholm, Scania, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


4 juni 2024

3 juni 2024

HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024