Projektcontroller

Projektcontroller

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig! Till vår kund nedan söker vi nu en Projektcontroller.

Vår kund

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Arbetsbeskrivning

Som Projektcontroller utgör Du en del av sektionen Controlling och Risk, en enhet bestående av 7 personer. Vi är en serviceinriktad grupp som arbetar nära verksamheten med ett uppdrag att analysera ekonomisk information från dåtid till framtid.

I rollen som Projektcontroller har du det övergripande uppdraget för den samlade bilden av ekonomin i bolagets investeringsprojekt & underhållsprojekt i form av budget, prognoser och utfall. Du kommer att fungera som bollplank till byggsektionen & fastighetsutvecklingssektionen och ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt driva förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling för att möjliggöra den bästa affären.

Du blir också vår expertanvändare och utbildningsansvarig i vår projektmodul, för närvarande Insikt. I rollen ingår löpande uppföljning av investeringar, underhållsvolym samt analys av byggprojekt. Du kommer att godkänna kalkyler och lämna underlag till projektkalkyler. En viktig del är också att vara med och utveckla vår investeringspolicy och underhålla och dokumentera kalkylmodeller. I din roll kommer du även att vara med och ta fram investeringsunderlag, vilka ska presenteras i styrgrupper och bolagets styrelse.

Uppdraget är på 100% med start 1 april. Uppdragslängd 6 månader med möjlighet till förlängning och anställning.

Personliga egenskaper

Vi vill att du tillför en senioritet i din roll. Det gör att du har både den strategiska förmågan och ekonomiska kompetensen för att vara ett bollplank till byggsektionen. Du kommer från verksamheter som påminner om Helsingborgshems komplexitet med stora investeringar.

Du gillar att jobba i ett företag med stort förändringsuppdrag som strävar efter att kombinera kundnytta här och nu med en långsiktigt hållbar utveckling. Du har ett stort engagemang i ditt arbete vilket smittar av sig på dina kollegor och samarbetspartners. Ditt intresse för samhällsfrågor och Helsingborgs utveckling är genuint.

För att lyckas i rollen krävs att du är prestigelös och kan se till företagets bästa. Då en del av dina arbetsuppgifter är att utveckla arbetet framåt behöver du kunna tänka långsiktigt och se förbättringspotential. Du behöver drivas av prestation och inte vara rädd för att framföra och driva dina idéer. Du är en van användare av Officepaketet och har främst goda kunskaper i Excel.

Kvalifikationer

Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomisk uppföljning inom projektintensiva verksamheter. Dina kunskaper i Excel är goda liksom din kommunikativa förmåga i tal och skrift. Du har flytande kunskaper i svenska.

För denna tjänst är erfarenhet av entreprenad, anläggning eller fastigheter en förutsättning och mycket värdefullt. Tidigare erfarenhet av arbete med prognoser, budget och likviditetsfrågor är meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete och du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem.

Vad kan vi erbjuda dig

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher.

Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så att både du och din konsultchef är i samförstånd med vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.



Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 3 mars 2020

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024