Projektekonom till Siemens Healthcare

Projektekonom till Siemens Healthcare

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en Projektekonom till ett långt konsultuppdrag hos vår kund Siemens Healthcare med kontor i Arenastaden, Solna nära Mall of Scandinavia.

Siemens Healthcare är ett globalt företag inom medicinteknik som ingår i Siemenskoncernen som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 12 månader. För rätt person finns det därefter möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som Projektekonom kommer du att få arbeta brett med administrativa/ekonomiuppgifter, dina ansvarsområden kommer bland annat att vara:

Skapa och upprätthålla, order i SAP, lägga beställningar i SAP, bevaka beställningar och säkerställa leverans.

Fakturering av projektordrar.

Bevakning av kundfordringar

Vara med i utvecklingen av processer och framtagande av rutiner.

Generell ekonomiadministration

Din profil

Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning inom ekonomi, det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning från högskola eller liknande.

Du får gärna vara nyexaminerad men då önskar vi att du har skaffat dig någon form av arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du strävar efter att förstå processer och hur man kan använda affärssystem effektivt.

Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel. Vi ser gärna att du är noggrann, analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är nyfiken, har en stor vilja att lära dig mer och du längtar efter att utvecklas i din roll som projektekonom. Du tar egna initiativ och det du inte vet idag tar du reda på. Du kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på svenska och engelska. Utöver det lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-08-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 4 januari 2024

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024