OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Osbybostäder AB är ett helägt kommunalt bostadsbolag till Osby kommun.
Bolaget förvaltar 673 lägenheter och har för avsikt att bygga nya lägenheter inom de närmaste åren.
Vi ansvarar även för förvaltningen av 115 000 kvm verksamhetslokaler varav 100 000 kvm av lokalytorna förvaltas åt Osby Kommun. Vår omsättning är ca 58 MSEK kr per år och är 25 anställda. Bolaget är inne i ett expansivt skede med underhåll av det äldre fastighetsbeståndet samt nyproduktion.
Osbybostäder AB strävar efter att alltid sätta kunden i fokus, hålla en hög servicenivå och att hyresgästen skall känna trygghet och trivsel i sitt boende.
ARBETSUPPGIFTER
Osbybostäder AB söker nu en projektingenjör med ansvar för projektledning, utredningsarbeten och kompetensstöd med fokus på nyproduktion, lokalanpassning och ROT-arbeten. Tjänsten innebär huvudsakligen:
- Projektledning
- Framtagande av handlingar och kalkyler
- Övergripande ansvaret för projektekonomi
- Tidsplanering/uppföljning
- Upphandling (LOU)
- Dokumenthantering
- Byggsakkunnig gentemot kommunal kärnverksamhet
- Ritningsgranskning
- Entreprenadjuridik
KVALIFIKATIONER
För att trivas och utvecklas som projektingenjör på Osbybostäder AB krävs att du har engagemang och förståelse för byggbranschen. Du behöver kunna läsa ritningar och upprätta prognoser/tidplaner i Excel samt ha förmåga för teknisk problemlösning.
Du blir vårt ansikte utåt på fältet. Därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du är serviceinriktad, trovärdig, strukturerad och konsekvent.
Vi förutsätter att du har för tjänsten lämplig utbildning, engagemang och kan kommunicera (både i tal och skrift) på svenska och engelska. Känner du att detta arbete kan passa dig är du välkommen med din ansökan.
Ange tidigaste tillträdesdag och löneanspråk i din ansökan.
ÖVRIGT
Vi använder oss av Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättning av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför viktigt att du är noggrann när du fyller i din meritförteckning och CV i din ansökan.
Välkommen med Din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingvar Wimhed, Vd
0479-18426
Izabela Ahlin
0479-528422
Adm.chef Izabela Ahlin
0479-528 422
Ingvar Wimhed, Vd
0479-528 426
Vice-Vd Björn Wemmenborn
VD Ingvar Wimhed
Förvaltare/Arbetsledare Johan Andersson
tf VD Björn Wemmenborn
Fastighetschef Christer Nothnagl
VD Kent Lundén
0479-528426