Projektinköpare

Projektinköpare

Arbetsbeskrivning

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.

Som projektinköpare kommer du att ha en nyckelroll då du ska hantera och koordinera inköp från företagets externa leverantörer. Du ingår i den kategoristyrda inköpsteamet och rapporterar till chefen för projektinköp och projektledaren.

Arbetsbeskrivning:

Dina huvuduppgifter består av att hantera inköpsaktiviteter och kontakter med leverantörer i allt från förfrågan till förhandling, tekniska diskussioner, offertsammanställning, kostnadsanalys, orderläggning och introduktion av vald teknisk lösning. Detta kommer göras i samarbete projektledaren. Arbetet sker även i samarbete med produktionsinköp, kvalitetsingenjörer, konstruktion.

Kompetens:

- Universitets-/yrkesutbildning eller med relevant yrkeserfarenhet.
- Du har minst 2 års yrkeserfarenhet inom inköp.
- Du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i så väl tal som skrift.




Personliga egenskaper:

- Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer.

- Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.
- Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.
- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.
- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.
- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.




Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PrimeComp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023