Projektinköpare

Arbetsbeskrivning

För att vi ska kunna möta våra kunders framtida krav och behov är din expertis av yttersta vikt för oss på Nordic Paper! Därför söker vi nu dig – vår nästa Projektinköpare!
Vi söker en Inköpare med erfarenhet från process- eller tillverkningsindustrin
Ditt huvudansvar är att leda upphandlingsaktiviteter inom kategorin Investeringar och Projekt
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina inköpskollegor samt Operations på våra bruk.

Har du en god känsla för att bygga relationer, ett sinne för affärer och viljan att utvecklas tillsammans med oss? Bra - då kan vi vara en match! Med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter är du med och formar organisationen och hur vi arbetar tillsammans framåt!
Som projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp för koncernens samtliga projektinköp.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvar för att ta in anbud, förhandla med leverantörer och underentreprenörer, utföra kontraktsskrivningen och mycket mer.
Du agerar som kravställare mot leverantör utifrån avtalade förutsättningar.
Identifiera förbättringsmöjligheter såsom ex kostnadsbesparingar eller hållbarhetsförbättringar, i tätt samarbete med producerande enheter

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en affärsmässig förståelse och god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt och systematiskt samt är van att samarbeta med intressenter på alla nivåer i organisationen. Vidare är du väl bevandrad i grundläggande inköpsprocesser och verktyg och har ett gott affärssinne.
Vi vet inte vem du är, än – men vi har god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Sannolikt har du en relevant akademisk utbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom längre relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom process- eller verkstadsindustrin.
Van vid att förhandla med leverantörer samt teckna avtal, inklusive tekniska specifikationer.
Erfarenhet från projektledning är meriterade.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.


Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du rapporterar till Inköpschefen. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Paper Bäckhammar AB KRISTINEHAMN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Postadress

None
KRISTINEHAMN, 68183

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024