Projektinköpare till internationella Starsprings!

Projektinköpare till internationella Starsprings!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Starsprings är ett internationellt och innovativt familjeföretag med anor från 1918, med affärsidén att utveckla och producera produkter för ligg- och sittkomfort. Våra fjädersystem finns i sängar från ledande sängtillverkare över hela världen, samt i lastbilar från Volvo och Scania. Tillverkningen sker globalt i fyra länder. Dels vid huvudkontoret beläget i Herrljunga i Västra Götaland, dels vid våra dotterbolag i Brasilien, Polen, Mexico och USA. Koncernen omsätter totalt ca 600 miljoner och har drygt 400 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Som projektinköpare på Starsprings ansvarar du för inköpsprocesserna gällande företagets globala och lokala kunder. Du kommer också arbeta med utveckling- och förbättringsprojekt för att tillsammans med inköpschefen finna effektiviseringar och förbättringsmöjligheter i processerna.

Andra viktiga arbetsområden är:
• Hitta och förhandla med lämpliga leverantörer
• Koordinera materialbeställningar
• Värdera leverantörsofferter
• Kalkylera och sammanställa beslutsunderlag till företagets projektledare och ledning

En del projektledning kommer även ingå i rollen, exempelvis inom benchmarking och kostnadsbesparing. Tjänsten innefattar ca. 15 resdagar per år.

Din profil
Din personlighet är viktig för oss!
Självklart behöver du en del erfarenheter och kompetenser för att lyckas i den här rollen – men vi vill trycka extra på att med rätt personlighet kommer du också långt. Vi tror på att en organisation med blandade personligheter och erfarenheter är ett recept på framgång, och här tror vi att du kan bidra! Du behöver vara en dynamisk, driven och innovativ person som är engagerad och entusiastisk i det du gör. Du kommer att arbeta med stora kontaktytor, både internt och externt och du behöver vara bekväm i att ta beslut och ställa krav. Du är inte konflikträdd utan kan driva på processer där det behövs. Din administrativa förmåga och systemvana är mycket god och du är noggrann och analytisk i ditt arbetssätt.

Du har eftergymnasial utbildning inom området och flera års erfarenhet från liknande roller som innefattar operativa inköpsprocesser. Vi tror också att du har drivit projekt förut samt har god systemvana. Meriterande är kunskaper i affärssystemet GARP alternativt liknande affärssystem. Har du teknisk kunskap och förmågan att läsa och förstå ritningar och 3D-underlag är även detta meriterande. Du behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift, där engelska är koncernspråket.

Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd direkt på Starsprings i Herrljunga. Ansökningar kommer tas emot under semestertiden och urval och intervjuer görs därför först under v. 33. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr. 0702420766 eller mejl lina.murro@soderco.se. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida https://www.soderco.se/ med hänvisning till GDPR.
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


Delprojektledare inköp

Delprojektledare inköp

2 maj 2024

2 maj 2024

Inköpsstrateg

Inköpsstrateg

2 maj 2024

29 april 2024