OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Räddningsmission är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete på kristen grund. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklingsorienterad arbetsplats. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision: Att alla människor har rätt till ett värdigt liv.
Vi har drygt 150 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 23 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!
Idag saknar fler göteborgare än någonsin tidigare en fast punkt i tillvaron. För dem präglas vardagen av korttidsboenden och tillfälliga adresser. Projekt Hjärterum syftar till att söka och finna lediga utrymmen hos privatpersoner i och runt om Göteborg. Kvadratmetrar som kan förvandlas till ett hem under ett till tre års tid. Det kan vara en vind, en källare, ett Attefallshus eller en del av bostaden. Projektet finns med och samordnar det totala arbetet med att skapa nya boendemöjligheter - från att vara med och skapa innovativa boendemöjligheter till att hyresgäst på plats.
Vi söker nu en Projektkoordinator till Projekt Hjärterum. Du ansvarar för att samordna projektet tillsammans med projektledare och kommer vara operativ i din roll. Du arbetar till stor del med uppsökande verksamhet och med att skapa förtroendefulla relationer till hus- och fastighetsägare. Viktigt att du är en person som ser möjligheter och lösningar och har ett brinnande hjärta för socialt arbete.
Vi söker dig som:
- har minst tre års erfarenhet av säljande arbete eller likande serviceyrke
- har utbildning inom relevant område
- är intresserad och har erfarenhet inom bygg- och/eller boendelösningar
- har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer
- är kreativ, innovativ och är bra på att se lösningar
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du delar vår värdegrund.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning 2017-02-01 - 2017-12-31 på 50%. Startdatum kan justeras efter överenskommelse.
Vi följer kollektivavtalet Vård och omsorg och begär alltid referenser inför en eventuell anställning.
Arbetstider: Varierande dagtid. Vissa kvällar och helger.
Varmt välkommen med din ansökan senast 13 januari. Vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor om tjänsten?
Onsdag 28 dec kl 10-12 samt torsdag 29 dec kl 13-15:
- Linda Andersson, Operativt HR-ansvarig 031 – 712 12 42
Fr.o.m 9 januari:
- Henrik Melkstam, Projektledare Hjärterum 0766 – 41 97 04
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Sandra Stene
0739-014113
HR-ansvarig Sandra Stene
031-7014181
0739-014113
Enhetschef, Arbete och sysselsättning Linda Andersson
0767-872502
Enhetschef Linda Andersson
076-787 25 02
Verksamhetsansvarig Arash Mansouri
031-7121369
Verksamhetsansvarig Vallersvik Carina Bengtsson
031-712 12 90
Verksamhetsansvarig för Familjecenter Ulrika Falk
031-7121351