Projektkoordinator till eCom

Arbetsbeskrivning

Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.

Vi söker nu en driven och erfaren projektkoordinator till vår avdelning eCom.

Tjänsten är ett vikariat till 31 maj 2017, med tillträde snarast.

Som projektkoordinator kommer du att ansvara för planering, samordning och produktionsledning av Clas Ohlsons marknadsföringskampanjer online samt för att se till att produktionerna genomförs enligt gällande deadline och budget. Du ansvarar även för att driva vår sociala media strategi tillsammans med länderna. Vidare är du aktiv vid planering och utveckling av den årliga marknadsplanen/kommersiella kalendern, för alla våra länder och ser till att hålla dig uppdaterad om trender och utveckling inom ditt område.

Är du personen vi söker?

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning och minst 2-4 års arbetslivserfarenhet inom projektledning, sociala medier och online marknadsföring.
Du är en god kommunikatör som är trygg i din ledarroll och har en god förmåga att motivera din omgivning att nå uppsatta mål. Handelsmannaskap ligger dig varmt om hjärtat och du tycker om att arbeta såväl strategiskt som taktiskt.
För denna tjänst behöver du vara välbekant med Office-programmen samt ha baskunskaper i Photoshop. Både svenska och engelska används dagligen, därför måste du kunna kommunicera väl på båda språken, både i tal och i skrift.

Rekryteringsinformation


Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Online Operations Manager, Christofer Vilander på telefon 076-495 13 22 eller via e-mail christofer.vilander@clasohlson.se

Då vi tillämpar löpande rekrytering vill vi ha din ansökan, komplett med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 1 maj 2016.  

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 april 2016

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023