Projektkoordinator till Swedavia Real Estate

Projektkoordinator till Swedavia Real Estate

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.


Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker en Projektkoordinator till vår kund Swedavia Real Estate på Arlanda med start omgående. Uppdraget beräknas pågå till 2024-05-31 med möjlighet till förlängning.

Uppdraget innebär att agera i Swedavia Real Estates fastighetsutvecklingsprojekt i en koordinerande roll. Från projektidé till förvaltning i nära samarbete med Fastighetsutvecklare och Portföljledare.
Som Projektkoordinator har du en bred och varierande roll där du är en aktiv och stödjande del av affärsutvecklingslaget. Du kommer aktivt att arbeta med ekonomistyrning, portföljstyrning, tidsplanering men även administrativa uppgifter som protokoll, bygglov, myndighetsanmälningar, tillstånd, kommunikation och riskuppföljning.

Som koordinator har du ett nära samarbete med biträdande portföljledare samt att du stöttar en eller flera Fastighetsutvecklare med deras affärsutveckling t.ex. med marknadsföring, uthyrning, tidsplanering, kostnadsstyrning och tidsuppföljning. Tjänsten jobbar sannolikt med flera parallella uppdrag med olika omfattningsgrad. Dina kontaktytor kommer vara inom flera olika kompetenser t.ex. fastighetsutvecklare, byggentreprenörer, konstruktörer, högre projektledare/chefer och ekonomicontrollers och i perioder är det intensivt och arbetet innebär såväl långsiktig planering som att lösa brådskande, utestående frågeställningar.

Uppdraget innefattar arbetsuppgifter såsom:
- Följa upp portföljens ekonomistyrning tillsammans med programcontroller för rapportering till ledningen
- Följa upp och koordinera kundkontakter
- Följa upp, samordna och analysera portföljens övergripande tidplaner
- Ansvara för protokoll och annan administration och dokumentation som krävs vid fastighetstransaktioner, så som hyresavtal, bygglov m.m.
- Ansvarar för att portföljens administrativa rutiner fungerar
- Bistå programledningen i att samordna det dagliga arbetet i portföljen
- Bidra genom att hålla kontakt med och kommunicera med olika aktörer på flygplatsen
- På ett övergripande sätt upprätta beskrivningar för samt följa upp kvalitetsarbetet i projektet ihop med kvalitetssamordnare inom projekten.




Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning som civilingenjör, lantmätare, ekonom eller motsvarande utbildning med kunskaper inom fastighetsekonomi, fastighetsjuridik och samhällsplanering. Gärna nyligen examinerad.
Relevant erfarenhet är mycket meriterande, exempelvis arbete som projektingenjör, projektcontroller, fastighetskoordinator eller liknande som har gett en förståelse för fastighetsbranschen.

Vi ser att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och att du som person är lyhörd, engagerad, driven och kommunikativ. Uppdraget skall genomföras med hänsyn till Swedavias krav på dokumentation och byggprocess. Viktigt i uppdraget är kvalitetssäkring av projekt samt god struktur och förmåga att se helheten.

Du skall ha en god förmåga att samarbeta då det är många aktörer inblandade, både internt och externt. För att bli framgångsrik i rollen behöver du förstå affären, vara strukturerad och lära dig att navigera bland Swedavias interna processer

I denna roll är det ett krav att du är talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.



Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Uppland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Liknande jobb