OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en bred och exponerad roll som Projektkoordinator på ett välrenommerat storbolag med goda utvecklingsmöjligheter? Har du gedigen erfarenhet av Office 365 och dess tillhörande moduler? Då har vi tjänsten för dig med start omgående!
Om tjänsten
Som Projektkoordinator kommer du att ha ett övergripande administrativt ansvar för projektportföljen samt bistå projektledare och övriga medarbetare med stöttning i diverse uppgifter. Detta kan exempelvis innebära allt från att ta fram statistiskt underlag, rapportering, utöva best practice, boka möten till att sköta on och off-boarding av projektledare. Rollen innebär många kontaktytor, både interna och externa vilket ställer höga krav på kommunikativ förmåga och ett konsultativt förhållningssätt. Då projekten du kommer att arbeta med till stor del är av IT-inriktad/digital karaktär, ser vi gärna att du har ett intresse för detta.
I din roll som Projektkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Supportera konsulter och projektledare i det operativa såväl som det strategiska arbetet
- Initiera möten samt presentera utveckling/status gällande projektportföljen
- Hantera rapportering samt producera förstudiematerial
- Ansvara för projektledarnas tillgång och användning av Office 365
- On och off-boarding av projektledare/konsulter
Tjänsten som Projektkoordinator inleds som ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund.
Om dig
Vi söker dig med akademisk utbildning samt tidigare erfarenhet av arbete med koordinering. Troligtivs är du i början av din karriär och söker en central och varienande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Kanske har du planer att i framtiden arbeta som projektledare? Du har goda systemkunskaper, särskilt inom Office 365 och behärskar både det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.
Vidare ser vi att du är flexibel och tillmötesgående samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och våga ta egna beslut. Rollen ställer höga krav på struktur och noggranhet då det förekommer många deadlines samt ad hoc-uppgifter. Här är man dock chef över sin egen kalender och det är upp till dig hur du optimerar din tid på bästa sätt.
Viktigt för tjänsten är:
- Social och framåt med god kommunikativ förmåga
- Strukturerad och ordningssam samt van att hantera många kontaktytor
- Tillgänglig omgående
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anders Lindén via Adecco 010 – 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Projektkoordinator , Projektassistent , Systemstöd , Business Analyst , Adecco , Koordinator
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147