OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4 500 medarbetare för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de krav som ställs på en region i stark tillväxt. Enheten, som idag består av 17 medarbetare, befinner sig i ett intensivt skede med etablering av en ny kundorienterad service, support och utbildningsorganisation för IT och telefoni. Nya roller och arbetssätt införs successivt i syfte att nå kostnadseffektivisering och bättre resursutnyttjande. Enheten ökar sin fokusering på att erbjuda produkter och tjänster till all personal inom kommunen. Vi arbetar aktivt med att möta kraven på ökad säkerhet, kvalitet och tillgänglighet till kommunens IT-system. Arbetsuppgifterna som Projektkoordinator/projektledare innebär ett övergripande ansvar för koordinering av alla projekt som bedrivs på IT-enheten samt operativ ledning och planering av funktionen för produkt- och tjänsteutveckling med fyra medarbetare. I rollen ingår även projektledning vid införande av nya eller förändring av befintliga produkter och tjänster. Du ingår i IT-enhetens ledningsgrupp. Du som söker ska ha: - utbildning på lägst gymnasienivå. - projektledarutbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av att leda projekt inom IS/IT. - mer än tre års dokumenterad erfarenhet av projektledning inom IS/IT. - erfarenhet av att genomföra flera uppdrag och projekt parallellt. - goda ledaregenskaper samt mycket god samarbetsförmåga. - förmåga att kommunicera strategiskt på chefsnivå. Du bör vara målinriktad och strukturerad med ett utpräglat ordningssinne samt vara processorienterad. Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy som du hittar på vår webbplats. Betyg/intyg tas med vid ev. intervju.