Projektledare Citycampus

Projektledare Citycampus

Arbetsbeskrivning

Högskolegemensamt stöd är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.



Ett citycampus med stadsintegrerad lokalisering och en högre grad av verksamhetsanpassade lokaler bidrar till högskolans utveckling.

Med närhet till bra kommunikationer ökar högskolans attraktionskraft både för studenter, lärare som omgivningen. Ambitionen är ett sammanhållet citycampus kännetecknat av utbildning och forskning med stark regional förankring och internationell spets.

En starkare forskningsprofil och ökad kvalitet i utbildningarna kommer i förlängningen att medföra ett större antal studerande och lärare. Ett citycampus hyser därtill stor potential för staden Kristianstad som på ett mer utpräglat sätt kommer bli en studentstad där studenterna blir en del av en levande stadskärna.

 

Arbetsuppgifter
Som projektledare ansvarar du för projektet Citycampus och rapporterar till dess styrgrupp. Som projektledare ingår du i projektets styrgrupp och dess presidium. Som projektledare planerar, leder och fördelar du arbetet för att uppnå projektmålen.

Dina arbetsuppgifter:

- leder projektet i överensstämmelse med direktiv och anvisningar
- ansvarar för projektets budget
- administrerar, dokumenterar och förvarar dokumentationen
- har befogenhet att fatta beslut i tekniska och ekonomiska frågor
- har behörighet att upphandla underkonsulter
- har behörighet att hämta, ta emot och lämna direktiv
- upprättar och följer upp tidplaner
- har behörighet att anlita och konsultera referensgrupper
 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig med slutförd högskoleutbildning inom ekonomi och administration eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du Ledarskapsutbildning är det meriterande. Du har erfarenhet av att ansvara för och genomdriva stora fastighetsprojekt eller etableringar och det är meriterande om du arbetat i företagsledande position. Du kan hantera Officepaketet och kan kommunicera på svenska och engelska muntligt och skriftligt. Körkort är ett krav.

Du är kommunikativ och arbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. I ditt arbete tar du initiativ, arbetar mot mål och uppnår resultat. Leda, samordna och motivera andra mot gemensamma mål är du en fena på. Du är strukturerad och arbetar bra med komplexa frågor.

Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under perioden 2021-01-01--2021-12-31 eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på Näsby med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev.

Sista ansökningsdag är 2020-11-16.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 16 november 2020

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Universitetsadjunkt i MKV med inriktning journalistik

8 maj 2024

8 maj 2024

Universitetsadjunkt i pedagogik

Universitetsadjunkt i pedagogik

8 maj 2024