Projektledare digital kundupplevelse till Länsförsäkringar Älvsborg, Väners

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Älvsborg erbjuder försäkring och banktjänster samt fastighetsförmedling under ett och samma tak. Vi ägs av våra kunder så därför är det naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete då vi är verksamma i det område där våra kunder, och tillika ägare bor. Att såväl kunder som medarbetare är riktigt nöjda är något vi är oerhört stolta över och vi är övertygade om att det förklarar vår starka ställning finansiellt och på marknaden. På Länsförsäkringar Älvsborg är vi 350 anställda och omsätter 1,3 miljarder i försäkringsrörelsen med våra 200 000 kunder. Vår arbetsplats präglas av flexibilitet, lärande och samarbete där våra värderingar och gemensamma kultur är viktiga byggstenar för vår kulturella förflyttning. Vi utvecklas tillsammans och möjligheterna till utveckling är stora. Länsförsäkringar Älvsborg ingår som ett av 23 lokala och självständiga bolag i Länsförsäkringsgruppen. Läs mer på lansforsakringar.se/alvsborg

Som projektledare digital kundupplevelse får du vara med och utforma och bygga upp en helt ny roll. Ditt uppdrag blir att skapa nya förutsättningar för lönsam tillväxt och nöjda kunder i våra digitala kanaler och tjänster. Är du en engagerad, strategisk projektledare med digitalt fokus? Tycker du om att arbeta med tjänsteutveckling/service design?

Här kommer du få en central roll i vårt utvecklingsarbete och möjlighet att driva förändring i hela verksamheten, genom alla affärsområden.

Vad du gör
Vi behöver dig som tar ansvar för att förbättra kundupplevelsen samt möjligheterna i våra digitala kanaler att göra fler affärer och få nöjdare kunder.

Du kan omvandla målbilder, hypoteser och kundinsikter till konkreta aktiviteter och förbättringar. Du får saker att hända, inspirerar kollegor på vägen framåt och lyckas effektivt att implementera nya leveranser och utveckla våra digitala kanaler. Du kan visualisera och skapa intresse för ditt ansvarsområde och kommer aktivt att bidra i bolagets digitala transformationsarbete – att ställa om till ett än mer omfattande digitalt kundmöte utifrån våra kunders förväntningar och alltmer ökade krav på enkelhet, snabbhet och proaktivitet

Du kommer att:

• Optimera kundupplevelsen genom hela kundlivscykeln för att stärka lojalitet, skapa förutsättningar för breddning/merförsäljning, kundnöjdhet.
• Analysera webbdata och kundinsikter, ha god omvärldskoll, fånga behov från kunder, affärsansvariga och medarbetare och låta detta guida dig i ditt arbete med att driva utveckling och kravställa utvecklingsteam/leverantörer.
• Projektleda viktiga förflyttningsinitiativ i vårt bolags transformation och ta ansvar för att förvalta och utveckla vår digitala kundupplevelse.
• Vara LF Älvsborgs införandeansvarig för utveckling av nya funktionaliteter och förbättringar i digitala kanaler som levereras av gemensamma utvecklingsfunktioner i LF-gruppen.

Vem du är
Vi söker dig som har ett mycket stort kund- och resultatfokus och har en bred digital kompetens/förståelse. Andra viktiga egenskaper för att lyckas med uppdraget är:

• Självgående och ansvarstagande. Eget driv att strukturera upp sitt arbete. Leveranssäker och klarar flera parallella uppdrag.
• Analytisk och metodisk. Du behöver kunna arbeta strukturerat samtidigt som du också tänker proaktivt och resultatorienterat utifrån data och insikter. Du skapar nya vägar för att nå fram och ger inte upp i första taget. Du har erfarenhet av att arbeta med digital analys och kundinsikter som stöd för hypoteser och beslutsunderlag

Du har ett stort eget driv och är självgående, men trivs bäst i att samverka i olika team och konstellationer. Du har en positiv attityd och är nyfiken på både människor och teknik.

Du är kommunikativt stark och har förmåga att på ett pedagogiskt sätt inspirera och motivera kollegor. Du ska representera LF Älvsborg i relevanta forum inom LF-gruppen.

Du har troligen högskoleexamen eller motsvarande utbildning som är relevant för uppdraget, vi söker dig som har med dig liknande erfarenhet från en eller flera arbetsgivare.

Erbjudande
Här får du en möjlighet att använda ditt stora kundengagemang till att skapa riktigt bra kundresor. Din kompetens inom CRM och MarTech och vana att jobba i en digital miljö välkomnas och du kommer att vara ett starkt bidrag till företagets framgång. Du kan påverka på många plan och använda både dina UX/UI kunskaper och agila arbetssätt. Du får möjlighet att samverka i större konstellationer utanför vårt team med andra bolag i gruppen, LFAB, utvecklingsbolag och nya samarbetspartners. Du välkomnas in i ett team som dagligen jobbar med content och design, Marketing Automation, CRM, kundinsikt, analys och kundnöjdhet.

Ansökan
Vill du skapa positiva och enkla kundresor? Ansök via jerrie.se så snart du kan, annonsen stängs så snart tjänsten är tillsatt. Frågor? Vänd dig gärna till Helene Hagman, 0708–204704, helene.hagman@jerrie.se Linkedin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024