Projektledare inom dagligvaruhandeln

Arbetsbeskrivning


Till vår kund söker vi en projektledare inom dagligvaruhandeln som ska ansvara för leverantörserbjudanden till kundens CRM-avdelning.

CRM-gruppens uppgift är att driva ökad lojalitet bland kundens kunder för att bidra med ökad försäljning och lönsamhet genom att skapa unik kundnytta. Syftet är att maximera värdet till befintliga kunder, öka varukorg och frekvens genom innovativa och beprövade metoder. Rätt kund ska få rätt erbjudande/information i rätt tid via rätt kanal och av rätt anledning.

Huvudsakliga ansvarsområden

I rollen som projektledare för leverantörserbjudande ingår att:

• Vara med och skapa framtidens CRM genom one-2-one marketing.
• Ansvara för att mot inköpsavdelningen och leverantörer säkra att kundens behov av varor möter hushållens behov.
• Ansvara för att ta fram affärsmässigt underlag till inköpsavdelningen och leverantörer. Du skapar förutsättningar för inköpsavdelningen att förhandla rätt varor och att löpande marknadsföra och förklara hur one-2-one fungerar.
• Säkerställa att rätt typ av analyser når inköpsavdelningen och leverantörer utifrån riktade erbjudanden.

Utbildning /erfarenhet

• Du har högskoleutbildning inom marknadsföring/affärsutveckling med fokus på dagligvarubranschen.
• Du kommer från dagligvarubranschen och har arbetat med relevanta arbetsuppgifter för denna tjänst i minst fem år.
• Du kan själv genomföra analyser men är framför allt en mycket god beställare till analys för avancerade modelleringar och analyspaket.
• Du har erfarenhet av att driva CRM-arbete som baseras på komplexa kundbaser och breda sortiment.
• Du har god insikt i hur leverantörer inom dagligvaruhandeln arbetar och vilka processer, affärsmodeller och behov av kunddata de har.
• Du är skicklig på att fånga upp trender hos leverantörsledet och kan omsätta detta till relevanta projekt.
• Du drivs av att arbeta i förändringsprojekt.
• Du driver utvecklingsprojekt mot IT-avdelningen som är relevanta för denna roll.
• Du är mycket duktig på att både ta fram professionellt, säljande underlag och är bra på att pakettera och presentera detta på ett tydligt och entusiastiskt sätt.

Personliga egenskaper

Som person är du tydlig och inspirerade och får med dig både medarbetare och omgivning. Du är även en lagspelare utan prestige. Vidare är du strukturerad, noggrann och har en inlyssnande förmåga som gör att du fångar upp behov och signaler. Du är också resultatorienterad och mån om att vårda och utveckla kundrelationer samt att mäta och leverera ett värde till kundens affär.

Vid frågor - vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult anna-karin.cederholm-wik@ework.se


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Startdatum: Snarast
Längd: Tillsvidare anställning
Plats: Stockholm
Arbetstid: Heltid
Språk: Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Cederholm-Wik

Anna Ålander
08 50 60 55 34
Karoline Erixon
08-50605573
Radin Golrokh

Johanna Wahlberg
0850605573
Rekryteringskonsult Cecilia Sjölin
0707357933 0736-735575
Jeanette Rumenius
0704978936
Rekryteringskonsult Henrietta Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eWork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 14 maj 2013

Besöksadress

Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Postadress

Klarabergsgatan 60, 1 tr
Stockholm, 11121

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024

Användarsupport

16 april 2024