Projektledare inom digitalisering

Projektledare inom digitalisering

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2021/056153

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Området digitalisering växer och behoven finns idag inom flera viktiga områden. Hos oss på pågår en häftig resa inom digitalisering. Framgångsrika digitaliseringsprojekt kräver effektiva lösningar där behoven, designen, användbarheten och integration är avgörande områden för vår utveckling. Det är här du som projektledare på Arbetsmiljöverket får en nyckelroll.

Vi söker en projektledare som brinner för att hjälpa beställarna på sin resa genom med att ta nya tekniska språng inom nya teknologier. Kan du se och beskriva nytta och värde för beställarna och känner du dig trygg i rollen som projektledare inom digitalisering? Vill du vara med på vår spännande resa framåt i en driven och framåtriktad myndighet? Då ska du läsa vidare och höra av dig till oss!

Ditt nya arbete
Som projektledare på Arbetsmiljöverket kommer du att ingå i ett tajt team på IT-enheten som består av programledare, systemutvecklare, systemtekniker, tjänstedesigner och IT-arkitekt. Du kommer att arbeta brett med myndighetens digitalisering tillsammans med våra beställare och verksamhetsutvecklare. För att trivas i rollen tror vi att du gillar att fokusera på en kombination av ledarskap, kommunikation och teknik. Vi vill också att du är med bidrar till att vidareutveckla vår metodik och modell kring program, projekt och tjänstedesign.

Våra projektledare arbetar idag inom flera olika områden som:
• Projektledning inom nyutveckling
• Projektledning inom metodutveckling
• Genomförande av förstudier och utredningar

Inom Arbetsmiljöverket arbetar vi med en egen modell för projektstyrning som du säkert känner igen från andra verktyg som Kanban och XLPM.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• Akademisk examen med inriktning mot kommunikation/IT eller motsvarande utbildning som Arbetsmiljöverket bedömer som likvärdig
• Flera års erfarenhet av projektledning inom digitalisering
• Erfarenhet av agila arbetssätt
• Erfarenhet av att utveckla tillgängligt
• Erfarenhet av att leda arbete som innehåller systemintegrationer
• Erfarenhet av Microsoftprodukter
• Erfarenhet av tjänstedesign
• Erfarenhet av förändringsarbete

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en stark egen motor, kunna kommunicera tydligt och vara en god ledare som kan inspirera deltagare. Du behöver också vara en god organisatör, ha koll på detaljer när det behövs och ha förmågan att snabbt kunna hantera olika situationer som uppstår.

Vid urvalet lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av systemutveckling
• erfarenhet av digital kommunikation
• erfarenhet av arbete med digitala strategier
• erfarenhet av offentlig verksamhet

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00. Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Anne Egelstam. Fackliga kontaktpersoner är Vasilis Ioannidis för SACO, Isabel Blomqvist för ST och för Seko Jenny Bengtsson för Seko.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 14 november 2021 .

Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå, regional skyddsombudsverksamhet och utstationeringsregistret. Inom avdelningen finns även svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024

Användarsupport

16 april 2024