Projektledare med analytisk roll!

Projektledare med analytisk roll!

Arbetsbeskrivning

Sveriges ledande företag inom marknads, medie-och opinionsundersökningar söker en projektledare till sitt team inom hälsa och läkemedel. Det är en varierande roll där du erbjuds möjligheten att lära dig av mer seniora kollegor samt påverka ditt eget arbete. Välkommen med din ansökan redan idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I rollen som projektledare kommer du att ingå i ett mindre team på ca 10 personer som arbetar inom expertisområdet Life Science. Din uppgift är att koordinera och driva projekt från datainsamling till dataanalys och slutligen sammanställa resultatet i en rapport. Du kommer att arbeta med interna resurser, såsom fältpersonal, programmerare och ekonomiavdelning, men även upphandla externa resurser såsom översättare, transkriberare etc.
Som projektledare är det även din uppgift att ha kontakt i första hand med kundansvarig konsult men det förekommer också kontakt direkt med kunder för att säkerställa att uppdraget går till som tänkt men också ansvara för uppföljning och att hålla deadline.

Du erbjuds


* Möjligheten till att få arbeta i en omväxlande roll med många kontaktytor.
* Få arbeta hos ett företag som är marknadsledande i sin bransch och har en internationell organisation i ryggen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen från högskole/universitetsutbildning
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal samt skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
- Har ett intresse för och gillar att arbeta med siffror då arbetsuppgifterna inkluderar analys och statistik

Meriterande:
- Har tidigare erfarenhet av att koordinera och att arbeta mot uppsatta deadlines
- Förståelse för eller erfarenhet inom marknadsundersökningar
- Kunskap eller erfarenhet inom pharma/sjukvårdsbakgrund. (T.ex. arbetat med analysarbete genom marknadsundersökningar, speciellt inom läkemedel eller någon erfarenhet från läkemedelsindustrin.)

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Innovativ
- Självgående
- Noggrann

Övrigt:
- Start: September/Oktober
- Omfattning: Heltid - möjlighet att arbeta remote till viss del
- Lön: Timbaseradmånadslön med arbetsveckor på ca 37,5h
- Placering: Kungstorget, Göteborg
- Vikariat, sex månader till en början med chans till förlängning

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2023
  • Ansök senast: 8 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024