Projektledare till besöksanläggningar på fastighets- och gatukontoret

Projektledare till besöksanläggningar på fastighets- och gatukontoret

Arbetsbeskrivning

Ref: 20240502

Arrangemang, möten, service, kultur och levandegörande av historia med malmöborna i fokus, låter det spännande? Läs vidare
Arbetsuppgifter
Din primära arbetsplats blir Katrinetorp landeri men du bidrar även aktivt med din kompetens till verksamheten i Torups slott och Fyrlängan där samordningsvinsterna är stora. På enheten genomför vi en rad olika arrangemang och löpande aktivering året runt, så som marknader, profilarrangemang, utställningar, guidade turer, föreläsningar, lovverksamhet för barn och unga, musik- och teaterföreställningar. Som projektledare kommer du att ansvara för planering, framdrift, genomförande och uppföljning av vår breda verksamhet.

Som del i vår verksamhet på Katrinetorp upplåter vi lokaler för möten, utställningar, arrangemang och studiebesök. I din roll arbetar du med hela kedjan från inkommande förfrågningar till genomförande. Det ingår i dina uppgifter att förmedla lokalernas möjligheter och förutsättningar, möblera och ställa i ordning enligt önskemål samt att bidra med enklare teknisk support. Du är kontaktpersonen på plats som upprätthåller god service och kvalitet för besökare och intressenter. Vidare arbetar du även med att leda möten, hantera avtalsskrivning, fakturering, upphandlingar, formulera texter och ansökningar mm. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande.

Du bidrar till att kommunicera och marknadsföra besöksmålet via sociala medier och andra kanaler i samråd med enhetens kommunikatör. Katrinetorp Landeri håller öppet både vardagar och helger. Vi får god hjälp av kunniga guider, värdar och butikspersonal som du ansvarar för att leda och introducera. Arbetstiden är vanligtvis förlagd vardagar men arbete på helger förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom arrangemangs- och kulturproduktion, projektledning, turism- och destinationsutveckling eller en annan utbildning som vi bedömer likvärdig för tjänsten.  

Du har minst 3 års erfarenhet av att ha jobbat med arrangemang, möten, projektledning eller samordning av publik verksamhet, gärna på en historisk besöksanläggning. Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning är meriterande.  

Tjänsten har många kontaktytor och är omväxlande, därför är det viktigt att du är kommunikativ, samarbetsvillig och kan hantera oförutsedda situationer. Du behöver ha förmågan att arbeta strukturerat och tar ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö samt förmåga att kunna hjälpa till vid flytt av material och möbler. Du är intresserad av omvärldsbevakning och arbetar aktivt för att involvera både medborgare och andra besökare i verksamhetens utveckling.

Som person är du öppen, kreativ och ansvarstagande. Du trivs både med att jobba självständigt och som del i ett team. Du har en hög servicekänsla och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vana av Microsoft office och lätt för att lära nya system och datorprogram är starkt meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier. B-körkort erfordras. 

Om arbetsplatsen
Besöksanläggningar är del av avdelningen för offentligmiljö och arbetar med att förvalta, aktivera och utveckla specifika anläggningar som ägs av Malmö stad. För tillfället ingår Katrinetorp Landeri, Torup och bokskogen och Slottsträdgården i Malmö. Vi strävar efter ett nära samarbete med föreningsliv, Malmöbor, förvaltningar och näringsliv.

På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.

Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse 

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2024
  • Ansök senast: 1 maj 2024

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


28 juni 2024