Projektledare till SAAB AB i Linköping

Projektledare till SAAB AB i Linköping

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av projektledning och vill arbeta på SAAB? Är du självgående, driven och social som person? Till SaaB AB söker vi nu en delprojektledare med start omgående eller enligt överenskommelse. Läs mer nedan och ansök till tjänsten idag!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som delprojektledare, kommer du tillhöra ett större projekt bestående av sex delprojekt. Du kommer driva ett av dessa delprojekt och tillhöra en mindre projektgrupp om ca 10 personer.

I tjänsten som delprojektledare, driver och ansvarar du för att koordinera insatser som sträcker sig över hela Saab, både i Sverige och utomlands. I arbetet ingår nulägesanalys och bedömning av vilket förändringar som behöver ske framåt. Genom projektet ser du till att sprida ny kunskap och hjälpa organisationen att nå dessa förändringar. I projektet ingår det att följa juridiska krav enligt FAR/DFARS.
Vilket delprojekt du blir tilldelad anpassas efter din profil, erfarenhet och kunskap. Exempel på områden du kommer arbeta med är inom inköp, leverantörer och inköpssystem.
Resor kan förekomma i tjänsten, inom Sverige.
Tjänsten är placerad på SAAB i Linköping och du rapporterar till huvudprojektledaren.


Din profil
För att bli en framgångsrik projektledare på SAAB tror vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning i minst 3-5 år. Tidigare erfarenhet av logistik/inköp, inköpsprocesser, leverantörsupphandlingar, avtal eller juridisk kompetens, är områden som vi ser är relevanta för denna tjänst. Vi vill att du som söker har en akademisk utbildning inom relevant område, på minst högskolenivå.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. För att lyckas i den här tjänsten ser vi gärna att du är en strukturerad, driven och självgående person. Du är lösningsorienterad, analytisk och har en övertygande och social förmåga som på ett enkelt sätt får med sig omgivningen åt rätt håll.

Vi är nyfikna på dig och ser fram emot veta hur du kan bidra med dina egenskaper och erfarenheter.


Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst sex månader med stora chanser till förlängning.

Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl: isabelle.wallin@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Liknande jobb


1 december 2021

1 december 2021

1 december 2021