Projektledare Vikariat

Arbetsbeskrivning

Vara kommun, med cirka 16 000 invånare, ligger mitt på den bördiga västgötaslätten. Här finns det goda livet, hos oss är alla välkomna och här ser vi lite längre. Vi bygger för framtiden!
Vårt mod och vår inneboende styrka är en stark drivkraft i vårt arbete och för vår framgång. Vara vågar! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer. Vi prioriterar värdet av att arbeta utifrån uppsatta mål och visioner, personlig utveckling, kontinuerligt lärande i en god arbetsmiljö och ett tillitsbaserat ledarskap. Tillsammans gör vi varandra bra!




Beskrivning

Fastighetsenheten i Vara kommun står inför många spännande projekt! Vi söker nu en vikarierande projektledare som är redo att planera, leda och styra några av dessa.

Du kommer att arbeta med investeringsprojekt inom ny-, om- och tillbyggnad, med underhåll samt även med utredningar och viss underhållsplanering.
Arbetet bedrivs enligt fastställd projektmodell från behovsanalys till färdigställd och drifttagen anläggning. Projektledaren ska kunna skapa ett bra arbetsklimat bland deltagarna i projektet och stimulera nytänkande. I Vara kommun arbetar vi med ständiga förbättringar utifrån Lean och du kommer självklart att vara en del i detta arbete.

Arbetsuppgifter

I ditt uppdrag arbetar du i huvudsak inom följande områden, men andra uppgifter kan också förekomma:

- Projektledning av underhållsprojekt samt investeringsprojekt inklusive framtagning av förfrågningsunderlag samt uppföljning av utfört arbete, ekonomi och dokumentation. Du ansvarar för projektet från start till slutförande.
- Utveckling av kommunens fastigheter.
- Olika typer av utredning/undersökningar rörande våra fastigheter.
- Ramavtalsupphandlingar.

Kvalifikationer

Vi söker dig med ingenjörsutbildning eller annan relevant utbildning/kunskap som arbetsgivaren finner likvärdig. Som person är du engagerad och har lätt för att samarbeta med andra människor, har en god dialog med andra verksamheter, myndigheter och företag samt kan omsätta detta till ett färdigställt projekt. Du kommer både att starta och slutföra projekt. Vi söker någon med förmåga att arbeta självständigt och lösningsfokuserat med olika typer av frågor inom verksamhetsområdet. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Kompetenskrav för tjänsten är:

- God datorvana (Officepaketet mm)
- Erfarenhet från byggprojekt
- Kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift (förfrågningsunderlag, projekthandlingar, beslutsförslag)
- B-körkort

Meriterande är:

- Kunskaper inom ekonomi och budgetarbete
- Kunskaper inom CAD/digitala ritningar
- Vana från upphandling av tjänster och projekt inom fastighetsområdet.
- Entreprenadjuridiska kunskaper (AB 04, ABT 06 mm)
- Kunskap om lås- och passagesystem samt brand
- Erfarenhet av fastighetsförvaltning i offentlig verksamhet, såsom skolor och äldreboende och arbete i kommun.
- Bas P/U
- Erfarenhet av arbetsledande befattning


Övrig information till sökande

Tjänsten är ett vikariat på heltid med eventuell möjlighet till förlängning.
Provanställning kan tillämpas. Utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas inför en eventuell anställning.

I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vara kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


FASTIGHETSINGENJÖR 100%

FASTIGHETSINGENJÖR 100%

3 april 2024

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

7 mars 2024