Projektplanerare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en Projektplanerare till vår kund.

Projektplaneraren är ansvarig för projektplanering, utförande och anbud. Projektens budgetar ligger på mellan 3 - 30 M Euro.
Planeringen inkluderar upprättande av projektplaner, monitorering av projektet jämfört med fastställd plan, projektförvaltning, proaktiv identifiering av risker och möjligheter samt rekommendationer av aktiviteter för att säkerställa målsättningen att färdigställa projektet i tid.
Projektplaneraren är medlem av projektets ledningsgrupp.

Projektplaneraren är ansvarig för följande detaljer:
Läsa och förstå projektkontrakt och att säkerställa detaljer som gör att projektet framgångsrikt når överenskomna tider och viktiga milstolpar.

Utveckla tidsplan baserad på kontraktsmässig kravställning. Integrera utveckling, inköp, konstruktion och driftsättningsplanering i en övergripande projektplan samt kommunicera tidsfönster med kunder och evt. partners.

Uppföljning av projektstatus genom effektiv uppdatering av projektplanen, vid behov påskynda funktionella grupper.

Analysera projektplanens fortlöpande genom CPM (critical path analysis method) och flytande förvaltning, med fokus på tidiga risker och möjligheter samt genomföra proaktiva uppföljningar för att optimera leverantörers ledtider.

Underrätta projektledare och andra funktionella gruppmedlemmar om projektstatus och rekommenderade strategier för risker och möjligheter.
Mäta och rapportera projektstatus. Förbereda olika scheman och lägesrapporter
Kommunicera uppdaterade revisioner av projektplanen med anpassade layouter till projektgruppen.


Din profil

Som sökande har du en Ingenjörs utbildning samt erfarenhet.

Kravet är att du har goda kunskaper i Primavera planeringsverktyg samt erfarenhet av teknik, Inköp och konstruktions projektplanering

Du har även goda IT kunskaper inom PC, Windows Primavera, Microsoft Office och Lotus Notes samt goda språkkunskaper i svenska, engelska och norska.

Som person är du ordningsam och strukturerad. Du är social, kommunikativ, stresstålig och serviceinriktad och kunna göra fler saker samtidigt.

Placeringsort: Norge (Oslo med omnejd) och/eller Växjö
Tjänstgöringsgrad: 100%
Arbetstider: 8-17
Start: Omgående


Sista ansökningsdag

20170215

Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 januari 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Nyexad ingenjör till företag inom fordonsbranschen!

Nyexad ingenjör till företag inom fordonsbranschen!

30 maj 2024

28 maj 2024

Program Manager

Program Manager

3 maj 2024