Projektsäljare

Arbetsbeskrivning

Med våra två varumärken, Gerdmans och Runelandhs, är vi ett företag som genom ett heltäckande sortiment av inredning levererarnutida,effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakterhjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö.Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Med 75 års erfarenhet så har vi lärt oss att varje arbetsplats är unik och har sina egna behov. Vårt mål är att erbjuda allt från skräddarsydda lösningar och tjänster till de enklaste produkterna. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se:www.gerdmans.se
Vi söker Projektsäljare
Nu söker vi drivna personer inom projektförsäljning mot B2B kunder inom våra två huvudområden; Lager & Industri samt inredring till kontor och konferens. Personerna vi söker kan antingen ha erfarenhet av ergonomi, arbetsflöden och funktionalitet i lager-/produktionsmiljö eller vara mer inriktade på färg, form och arbetsmiljöinredning. Ditt team kommer att bestå av fem projektsäljare och en administratör.
Oavsett inriktning blir din huvuduppgift att skapa långsiktiga och lönsamma affärer mot B2B kunder. Du söker självständigt upp affärerna, bokar dina besök och ansvarar för hela försäljningsprocessen fram till leverans och uppföljning.
Försäljningen sker i projektform vilket kräver planering, proaktivitet och helhetssyn. Kunden ska uppleva en röd tråd, enkelhet och professionalism i samarbetet med dig. Kunderna ställer höga krav på din förmåga att förstå deras behov, presentera lösningar och hålla samman projekten.
Vi tror du har ett antal års erfarenhet av relationsbyggande B2B försäljning. Förhandling och avtalsskrivning har varit naturliga inslag i dina tidigare tjänster. Du trivs med att ta ett helhetsansvar och driva olika aktiviteter mot ett slutdatum tillsammans med dina kollegor.
Du har ett tekniskt intresse och ett praktiskt handlag, vana av att läsa ritningar är en klar fördel. Tjänsten innebär resor så körkort B är ett krav. Då du kommer arbeta i en internationell miljö krävs goda kunskaper i engelska.
Som person är du lyhörd, duktig på att analysera kundernas behov och komma med smarta lösningar. Du har självförtroendet att göra affärer, komma till avslut och leda projekt. Långsiktighet, ett strukturerat arbetssätt och effektivitet är kännetecknande för dig. Att skapa affärer och nå resultat med nöjda kunder är starka drivkrafter.
Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. I tjänsten finns möjligheten att delvis jobba på distans.
Är du redo för nästa utmaning? Vi kan erbjuda dig ett fritt och varierande arbete. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460391.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gerdmans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Postadress

Vargvägen 2
MARKARYD, 28539

Liknande jobb


27 januari 2022

Digital rådgivare och Affärsutvecklare

Digital rådgivare och Affärsutvecklare

21 januari 2022