Projektsamordnare till teknikföretag

Arbetsbeskrivning

Professional Consulting

Trivs du in en koordinerande roll med mycket eget ansvar? Då kan vi ha uppdraget för dig! För kunds räkning söker vi dig som vill arbeta med samordning, administration och kundbemötande.
Vår kund är ett av Sveriges största utbildningsföretag inom teknik. Företaget erbjuder lärarledda utbildningar och webbkurser inom bl.a. teknik, ekonomi och arbetsmiljö, och är nu inne i en expansiv fas och behöver förstärka sitt Sundsvallskontor med en projektsamordnare.

Du kommer att erbjudas tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning på Professional Consulting och arbeta heltid på vårt kundföretag i Sundsvall. Arbetstiderna är förlagda till måndag-fredag kontorstider.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

-Arbetsprocessen från upphandling och offert till avslutad utbildning.
-Administration, så som registrering av ordernummer, scanning av ansökningar och avtal, rapportera in betyg osv.
-Schemaläggning av lärare
-Löpande kontakt med skolor, kommuner och elever
-Uppföljningssamtal

Vi söker dig som tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter, och har minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Om du har en bakgrund inom skolväsendet eller en utbildning inom elteknik så är detta starkt meriterande, men ej ett krav.

Du har mycket goda kunskaper i word, excel och powerpoint.

Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och samordna både arbetsflöden och medarbetare. Du kan effektivt driva processer framåt samt leda egna projekt från start till mål. Du är affärsinriktad och siktar alltid på att nå avslut.

Vi söker dig som är duktig både administrativt och kommunikativt. Du kan uttrycka dig på ett mycket bra sätt både skriftligt och muntligt, och håller ordning och struktur. Du är också stresstålig och uppskattar högt tempo.

Vi arbetar med urval och intervjuer löpande så ansök gärna redan idag, dock senast 2013-12-06. Tillsättning sker efter årsskiftet, enligt överenskommelse.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Olsson, 072-242 18 77
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina-Marie Forsell
+46101224434
Anna Olsson
+46101224691
Lovisa Carlsson
+46101224280
Fanny Stephansson
+46101224885
Malin Gustrin
+46101224675
Josefina Weberg Kronvall
+46101224657
Edward Hansskog
+46101224187
Joel Rydström
+46101224243
Sara Fagerlund
+46101224827

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professional Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön enligt avtal
  • Heltid
  • Publicerat: 6 november 2013

Postadress

Sveavägen 168
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024

18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024