OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektkontoret är en stabsfunktion till förvaltningschefen och ingår organisatoriskt i universitetsledningens kansli, som utgör en avdelning inom gemensamma förvaltningen vid Göteborgs universitet.Kansliet har bland annat till uppgift att vara ett berednings- och serviceorgan till styrelse, rektor och förvaltningschef.Vidare ingår att administrativt stödja flera av de universitetsgemensamma råd och nämnder som utgår från universitetsledningen.Projektkontoret, vilket består av två projektsamordnare, ansvarar för samordning av projekt och för den administrativa utvecklingen av projektverksamheten vid gemensamma förvaltningen.Projektkontoret fungerar också som ett stöd för förändringsprojekt av olika slag inom GF. utgöra ett stöd till projektbeställare och projektledare inom projektekonomi, bl.a. kring business case, budgetering, kalkylering och uppföljning; du kommer att ha stor frihet att utveckla denna del av verksamheten ansvara för viss administration, såsom att uppdatera den gemensamma projektkatalogen, boka möten och salar, göra webbuppdateringar m.m. I samarbete med övriga medarbetare i projektkontoret kommer du även att: fungera som bollplank till projektledare och projektbeställare vid uppstart och genomförande av projekt, anordna temadagar och projektledarträffar, granska projektdokument samt vara metodstöd för projektmedarbetare på olika nivåer hantera samordningsfrågor inom projektverksamheten, t.ex. att anordna samordningsmöten mellan olika projekt arbeta med samordnad information och kommunikation kring projektverksamheten att medverka till kompetensutveckling inom projektverksamheten vid gemensamma förvaltningen.Kvalifikationer Vi söker dig som har genomgått högskoleutbildning eller motsvarande samt har goda kunskaper om projektverksamhet.Du har även goda kunskaper i ekonomi, bl.a. projektbudgetering, kalkylering och uppföljning och mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift.Det är meriterande med en projektledarutbildning, t.ex. Göteborgs universitets interna projektledarutbildning "Styrning och organisering av projekt" eller motsvarande.Vi ser gärna att du har kunskaper i projektstyrningsverktyget PPS- Praktisk ProjektStyrning samt erfarenhet av webbpublicering.Erfarenhet från projektkontorsverksamhet eller liknande är meriterande.Som person är du drivande, självständig och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.Du är samarbetsinriktad och kommunikativ och trivs med att arbeta i grupp.Du kan arbeta självständigt, tar egna initiativ, är lyhörd och har bra blick för olika personer och grupperingars behov.Du är strukturerad och har god organisatorisk förmåga.Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.Övrigt Vikariat t o m oktober 2009 med möjlighet till eventuell förlängning.Tillträde snarast.Anställningen kan variera mellan 50-100%, beroende på den sökandes önskemål och nuvarande arbetssituation.Individuell lönesättning tillämpas.Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald vid rekrytering.För mer information om Projektkontorets verksamhet, se www.projektkontoret.adm.gu.se