Publikutvecklingschef

Publikutvecklingschef

Arbetsbeskrivning

Malmö Live Konserthus söker PUBLIKUTVECKLINGSCHEF

Malmö Live Konserthus är mötesplatsen för musik, kultur och nöjesliv i södra Sverige, och har en av världens främsta konsertsalar för symfonisk musik. Fler än 800 konserter och andra arrangemang genomförs här årligen, enbart inom konserthusets verksamhet, med publik och besökare i alla åldrar från Malmö, Skåne, Sverige och utlandet. Nu vill vi vidareutveckla relationen med både vår nuvarande och framtida publik och vi söker därför en publikutvecklingschef.



Vår ambition är att skapa en tätare dialog i de former vår publik möter kulturen och musiken här på Malmö Live – så som mixen av MSO:s gedigna utbud, åtskilliga aktiviteter för barn och unga, bred performance och populärkultur. I vårt uppdrag ligger att värna om kulturell mångfald samt att vara en inkluderande mötesplats för malmöborna. Därför stärker vi nu vårt arbete med att bygga relationer med vår publik genom ännu mer dialog, forum, träffar och involverande aktiviteter. Vi ska veta vad och hur publiken vill se och höra, och alla ska känna till vad vi erbjuder.



För oss handlar publikutveckling om allt detta, och vi ska ständigt skapa fantastiska och meningsfulla möten mellan människor och musik.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:



Verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningen som arbetar med publikutveckling. Här arbetar idag ett tiotal medarbetare med försäljning och CRM, marknadskommunikation och digital marknadsföring.Utveckla en publikutvecklingsstrategi för Malmö Live Konserthus i syfte att med publiken i fokus, bygga och stärka vår relation med dem.Skapa strategi och aktivitetsplan, periodvis och årligen, för Malmö Live Konserthus löpande arbete med marknadskommunikation, försäljning och kundrelationer.Utveckla och driva Malmö Live Konserthus erbjudande avseende paketering, lojalitetsprogram samt publikerbjudande.Utveckling av varumärket Malmö SymfoniOrkester samt aktuella dottervarumärken och koncept inom B2C. Tillsammans med chef företagskommunikation utveckla Malmö Live Konserthus corporate varumärke. Vara samverkanspart för bolaget i arbetsgrupper och nätverk för publik-, sälj- och marknadsfrågor.



Vi söker dig med följande bakgrund:

För uppdraget relevant universitets-/högskoleutbildning inom t ex marknadsföring, och/eller kommunikation, eller motsvarande.Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll. Ledarskapserfarenhet och erfarenhet av förändringsprocesser.Ha en bakgrund inom kultursektorn, ha dokumenterad erfarenhet av arbete med publikutveckling och event.

Flerårig erfarenhet av marknadskommunikation, försäljning och varumärkesutveckling. Erfarenhet och verksamhetsförståelse från uppdrag inom offentlig sektor.Erfarenhet av arbete från privat sektor vilket är meriterande



Egenskaper vi värdesätter är affärsmässighet, mod och att vara en lagspelare. Lyhördhet är viktigt för att ta väl grundade beslut genom de olika infallsvinklar som finns i teamet på avdelningen.



I denna roll rapporterar du till VD och ingår i ledningsgruppen. Tjänsten är på 100% och avser en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning.



Är detta din nästa utmaning? Kontakta oss gärna för att få veta mer! Observera att sista ansökningsdag är den 13/11. I denna rekrytering samarbetar vi med Novare. Välkommen med din ansökan till www.novare.se (länk kommer) Vid frågor kontakta Anna Malmström, anna.malmstrom@novare.se, 0735 233014. Facklig företrädare Unionen, Mats Johansson – mats.johansson@malmolive.se Malmö Live Konserthus Daghammarsjölds torg 4 211 18 Malmö malmolive.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Propell AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 13 november 2020

Liknande jobb


Marknadschef Sverige

8 april 2024