Rådgivare

Rådgivare

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av rollen

Som rådgivare kommer du att arbeta med de arbetsuppgifter som tillhör Internationalavdelningen men även arbete med Hypoteksavdelningens och Tillgångsavdelningens uppgifter kan bli aktuellt. Du kommer att ha kontakt med kunder, fordringsägare, myndigheter och utländska ombud via inkommande och utgående telefoni och via e-mail.



Stora delar av ditt arbete innefattar proaktivt arbete, där du som rådgivare själv kontaktar fordringsägare med rekommendationer och kunder för att upprätta nya ekonomiska lösningar samt följa upp att överenskommelser hålls. Vi är specialisten som ska rekommendera våra fordringsägare den bästa lösningen för att inkassera fordran.



Internationalavdelningen arbetar inom områdena export och import.

* Export innefattar hantering av ärenden från svenska fordringsägare där kunden bor utanför Sverige. Här sker kontakt med kunden direkt i utlandet, eller så agerar vi mellanhand mellan fordringsägare och utlandsombud i det aktuella landet.
* Import innefattar hantering av ärenden med utländska fordringsägare där kunden bor i Sverige. Här agerar vi ombud och inkasserar fordran i Sverige åt våra fordringsägare. En stor del av arbetet är administrativt och vi kommunicerar med myndigheter som Kronofogden och Tingsrätten.



Hypoteksavdelningen hanterar lån med säkerhet.

* Hypoteksavdelningen arbetar med realisering av pant samt säkerheter där kunden ligger i fokus. Vi arbetar gentemot myndigheter samt mäklare beroende på var i processen man befinner sig.
Höga krav på sakkompetens ställs vid dialog med kund, fordringsägare och myndigheter samt att struktur och noggrannhet är en självklarhet.



Tillgångsavdelningen arbetar med egendom.

* Tillgångsavdelningens hantering innebär att hitta och utreda kunders tillgångar som ofta kan vara fastigheter och bostadsrätter. I uppgörelser med kunder för att få fullbetalt ingår att bevilja nyförsäljning och avbetalningsplaner. Alternativt kan tillgångarna anvisas hos kronofogden via utmätning.





Vem vi söker

Vi söker dig som är kommunikativ med förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du behöver ha god datorvana, gärna i systemet Nova. Kan du fler språk, har goda kunskaper inom ekonomi eller juridik och erfarenhet av inkassohantering är det mycket meriterande.



Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du är en driven och målfokuserad person som är snabb, effektiv och noggrann i ditt arbetssätt. Du har ett utredande tänk och förmågan att ta initiativ och vara proaktiv. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder, fordringsägare och kollegor. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende.



Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lowell arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och arbetsvillkor.



Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence och Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta.



Ansökan

Du är varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 30 april. Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansök

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024

15 april 2024