Rådgivare

Rådgivare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och stärka de statliga arbetsgivarnas möjligheter att bedriva en effektiv och välfungerande verksamhet? Då kan det här vara arbetet för dig!
Arbetsgivarverket söker två rådgivare, en tillsvidareanställning och ett vikariat om 12 månader.

Om enheten
Som rådgivare på Arbetsgivarverket arbetar du på arbetsgivarutvecklingsenheten tillsammans med 14 rådgivare, en expert för utlandstjänstgöringsfrågor, koordinator samt projektassistent. Enheten ansvarar för Arbetsgivarverkets rådgivning, utbildningsverksamhet, strategisk arbetsgivarutveckling samt koordinering av medlemsmötesverksamheten. Enheten leds av chefen för arbetsgivarutveckling.

Arbetsuppgifter
Som rådgivare ger du konsultativt stöd till våra medlemmar i samtliga arbetsgivarfrågor, du utbildar och för tvisteförhandlingar tillsammans med Arbetsgivarverkets processjurister och förhandlare samt bevakar de statliga arbetsgivarnas intressen. I arbetet ingår också att tillsammans med medlemmarna samordna och utveckla den gemensamma statliga arbetsgivarpolitiken genom olika aktiviteter.

Arbetet som rådgivare ger dig stor möjlighet att under eget ansvar planera arbetet samtidigt som du arbetar i nära samarbete och kontakt med Arbetsgivarverkets medlemmar, kollegor och centrala partsföreträdare.

Driven rådgivare med erfarenhet av arbetsgivarfrågor, tillsvidareanställning

Dina kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi vill att du ska ha:


• Akademisk utbildning med en för arbetet relevant inriktning till exempel juristexamen eller personalvetenskap med inriktning på arbetsrätt.
• Flerårig erfarenhet av arbetsgivarfrågor utifrån ett ledningsperspektiv.
• Erfarenhet av tviste- eller samverkansförhandlingar på central eller lokal nivå
• Egen chefs- eller ledarerfarenhet
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av att hålla utbildningar
• Kunskap och erfarenhet av
• det statliga kollektivavtalsområdet
• särlagstiftning inom statlig arbetsrätt 

Som person är du:


• Öppen, förtroendeingivande och prestigelös
• Tydlig med förmåga att fatta beslut
• Ansvarstagande och lösningsorienterad
• Kreativ och utvecklingsinriktad
• Pedagogisk och kommunikativ på ett engagerande sätt
• Intresserad av att skapa och upprätthålla yrkesmässiga relationer

Du behöver ha förmåga att se sammanhang och konsekvenser och att parallellt hantera både långsiktigt arbete såväl som behov av snabba insatser på ett strategiskt sätt. För att trivas hos oss behöver du vara genuint intresserad av att arbeta med arbetsgivarfrågor ur ett arbetsgivarperspektiv och inom ramen för partssystemet.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning.

Rådgivare med statlig erfarenhet av arbetsgivarfrågor, vikariat

Vi vill att du ska ha:


• Akademisk utbildning med en för arbetet relevant inriktning till exempel juristexamen eller personalvetenskap
• Minst tre års erfarenhet av arbetsgivarfrågor på ledningsnivå vid en statlig verksamhet
• Erfarenhet av tviste- eller samverkansförhandlingar på central eller lokal nivå
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Det är meriterande om du har:


• Egen chefs- eller ledarerfarenhet

Som person är du:


• Öppen, förtroendeingivande och prestigelös
• Tydlig med förmåga att fatta beslut
• Ansvarstagande och lösningsorienterad
• Kreativ och utvecklingsinriktad
• Pedagogisk och kommunikativ på ett engagerande sätt
• Intresserad av att skapa och upprätthålla yrkesmässiga relationer

Du behöver ha förmåga att se sammanhang och konsekvenser och att parallellt hantera både långsiktigt arbete såväl som behov av snabba insatser på ett strategiskt sätt. För att trivas hos oss behöver du vara genuint intresserad av att arbeta med arbetsgivarfrågor ur ett arbetsgivarperspektiv och inom ramen för partssystemet.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning.

Om anställningarna
Båda anställningarna är på heltid. För tillsvidareanställningen tillämpas sex månaders provanställning.
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm.

Tillträde så snart som möjligt. Läs mer om Arbetsgivarverket på www.arbetsgivarverket.se.

Är du intresserad?
Har du några frågor eller vill du veta mer om jobbet, kontakta chefen för arbetsgivarutveckling Åsa Krook via e-post: asa.krook@arbetsgivarverket.se eller på telefon 08-700 13 00 eller rådgivare Anna Gnospelius via e-post: anna. gnospelius@arbetsgivarverket.se eller på telefon 08-700 13 00.

Du är också välkommen att kontakta Stabschef/HR-ansvarig Ulrika Atterfors via e-post: ulrika.atterfors@arbetsgivarverket.se eller via telefon 08-700 13 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 januari 2021.

Ange vilken av anställningarna du söker eller om du söker båda.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsgivarverket
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 13 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 12-14
None

Postadress

Box 3267
STOCKHOLM, 10365

Liknande jobb


3 maj 2024