Rådgivare inom omställning

Arbetsbeskrivning

Competens Utbildning AB Om oss Vi är ett företag inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, rehabiliteringstjänster och omställning. Vi erbjuder målinriktad och individanpassad kompetensutveckling för att ge människor ökad konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Competens har bedrivit verksamhet sedan 1995 och våra kunder finns inom kommuner, stat och det privata näringslivet. Praktik och nära samarbete med arbetsliv är centralt i samtliga tjänster. Vi på Competens lägger stor vikt vid att ha eget ansvar och att ha möjligheter att påverka. Vi strävar efter att ha en trivsam arbetsmiljö och att vara engagerade medarbetare som månar om varandra. Dina arbetsuppgifter Inför framtida uppdrag söker vi en Rådgivare inom omställning. Vårt uppdrag är att ge personer som blivit uppsagda individuellt stöd och smarta verktyg så att de snabbt får ett nytt jobb, startar eget eller hittar en annan lösning. Du som rådgivare är oerhört viktig i denna process. Du är katalysatorn som gör att individerna hittar och når sina mål. Du coachar dem att synliggöra sina styrkor och kompetenser, att utveckla sina personliga nätverk och attrahera arbetsgivare. Det är individens mål, behov och förutsättningar som står i centrum. Du bidrar med professionell, handlingsinriktad och lösningsfokuserad coachning och konkret rådgivning så att individerna hittar lösningar att trivas med på lång sikt. Din profil Vem är du? Vi söker dig vars drivkraft är att se andra växa och nå framgång. Du älskar att arbeta med människor i förändringsprocesser. Som person är du förstås lyhörd, kommunikativ och engagerad. Du är socialt utåtriktad, har förmåga att få andra att se och våga pröva sina möjligheter samt hålla fokus på det positiva i varje situation. Troligen har du en beteendevetenskaplig utbildning, och/eller har lång erfarenhet av att coacha människor mot nya mål. I det personliga mötet har du förmågan att "läsa av" personer och skapa de förutsättningar som varje individ behöver för att kunna tillgodogöra sig nyttan av rådgivning och coachning. Det är viktigt att du är insatt i arbetsmarknadens spelregler och dess olika parter samt arbets- och avtalsrätt. Du vet vad som attraherar arbetsgivare och företag och du har god kännedom om arbetsmarknadsläget både i ett nationellt perspektiv och på regional och lokal nivå. Vidare har du god blick för vad som är bra i både muntlig och skriftlig presentation liksom kroppsspråk och personlig framtoning. Din egen förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är god och du är en van datoranvändare med internet och office-paketets olika delar som självklara arbetsverktyg. Ett bra nätverk inom näringslivet och den offentliga sektorn är meriterande. Vi arbetar i ett dynamiskt företag så det är viktigt att du är flexibel och snabbt kan anpassa dig och din roll i en organisation som ständigt utvecklas. Anställning Visstidsanställning 3 månader, möjlighet till förlängning. Omfattning: 50-60%. Tillträde i januari. Vi tillämpar individuell lön. Kollektivavtal finns. B körkort fordras. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via länken nedan. Sista ansökningsdat: 2 januari 2011. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Svensson

Cecilia Svensson
010-516 19 37
Cecilia Svensson

Cecilia Svensson
010-516 19 37
Cecilia Svensson

Cecilia Svensson

Cecilia Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Competens Utbildning AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 december 2010
  • Ansök senast: 2 januari 2011

Besöksadress

Sandsborgsvägen 52, Enskede
None

Postadress

Box 7023
STOCKHOLM-GLOBEN, 12107

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023