Rådgivare till Contact Center - Payment

Arbetsbeskrivning

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara en del av Lindorffs Contact Center i Göteborg och då inom teamet som hanterar Payment-samtal. Payment är Lindorffs fakturerings- och delbetalningstjänst. De ärenden som förekommer handlar om fakturor från våra klienter till deras kunder, och det innebär täta dialoger med dem.

Din arbetsdag kommer bestå av en hög frekvens av samtal där det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du kommer också ha stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Som rådgivare på Lindorff får du kontinuerligt vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt samtals- och förhandlingsteknik.

Arbetstider är måndag till fredag kl.08:00-21:00 och är förlagt enligt schema både dagtid och kvällstid.

Vem är du?

Vi söker dig som är van att ha telefonen som arbetsredskap och har en grundläggande förståelse för ekonomi. Du får gärna ha arbetat med reskontra och enklare bokföring tidigare. Erfarenhet från kundtjänst, teleperformance och försäljning är meriterande. Du är en person som trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet i högt tempo. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Du är effektiv, noggrann och har ett trevligt och respektfullt bemötande både mot gäldenärer och mot dina kollegor. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och situationer. Du har lätt för att kommunicera och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lindorff arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer-oriented, Performance-oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.


Ansökan

Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 23 december.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Johnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindorff Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 1 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57A
None

Postadress

Kungsgatan 57A
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024