OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför trådlösa system för personsökning, personsäkerhet, telefoni och patientanrop. Företaget är internationellt och har ca 120 anställda på HK. Huvudkontoret är beläget i Göteborg, där denna tjänst är stationerad. Tjänsten är 4 månaders visstidsanställning på 80% - tjänst med stor möjlighet till tillsvidareanställning för rätt person Huvudansvaret ligger på kundreskontrahantering men du ingår i en Redovsningsgrupp på 6 personer och får rycka in där det behövs, därför söker vi dig med bred kunskap. Du har: - Minst 3-årig ekonomisk utbildning - Minst 4 - 5 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete - Ett brinnande intresse för redovisning och reskontra - Mycket goda kunskaper i Excel och Word - Mycket goda engelskakunskaper i tal och skrift - Förståelse för fakturakontering, kontroll och rättelse vid fel. Du är: - Prestigelös och villig att hugga i där det behövs - Noggrann och pålitlig och har förmåga att inge förtroende - Van att professionellt hantera kunder via telefon - Analytisk, upptäcka och se fel och följder i arbetet - Tillgänglig med kort varsel Extra meriterande är: - Lönekunskaper då du fungerar som extra back-up för löneavd. Du kommer att ansvara för: - Bokningar av betalningar, ansvar för påminnelser - Räntefakturering - Uppföljning av kreditgränser och stopp vid överskridande - Valutor - Din del av bokslutet - Reseräkningar - Kontantutlägg Beräkning och bokning av upplupna löner Stämmer ovanstående på dig, blir du en del av en liten tät grupp, i ett stort stabilt företag som kommer att satsa på dig och din framtid.