Reception Assistant till Academic Work i Linköping

Reception Assistant till Academic Work i Linköping

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge grym service och vill ha ett givande extrajobb vid sidan av dina studier? I receptionen på Academic Work möter du en energifylld vardag där ingen dag är den andra lik. Du ställs ständigt inför nya uppgifter och utmaningar där du får chansen att utvecklas. Är du en student i början av dina studier som trivs i en varierande arbetsmiljö med högt tempo? Välkommen till vår reception!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Reception Assistant​s sin roll:

"Det bästa med att arbeta i receptionen på Academic Work är framförallt att vara omgiven av fantastiska kollegor och härliga kandidater som kommer på besök, men även att ingen dag är den andra lik. De varierande arbetsuppgifterna har både utmanat och utvecklat mig som person under mitt ett och halvt år i receptionen, erfarenheter som jag kommer att titta tillbaka på och bära med mig livet ut."

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Reception Assistant kommer du att tillhöra receptionsteamet. Teamet arbetar för att varje besökare hos oss ska ges en förstklassig upplevelse full av energi, värme och glädje. Som Reception Assistant är ditt huvudansvar att ge just det till alla du möter under en arbetsdag, både genom ditt bemötande och genom att vår reception ska ge ett trevligt och välkomnande intryck. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och receptionens fortsatta utveckling.

Din chef och din utveckling

För att få en så bra start som möjligt kommer du att få en gedigen upplärning med receptionsteamet. Vidare kommer du att få chans till personlig och professionell utveckling i en ambitiös, hungrig företagskultur med en strävan att ständigt utvecklas, växa och trivas på jobbet. Tillsammans med dina kollegor i receptionsteamet jobbar ni mot att nå gemensamma mål som utvärderas kvartalsvis tillsammans med din chef.

ARBETSUPPGIFTER
* Ge service utöver det vanliga till alla våra besökare, interna kollegor och till de som ringer vår växel


* Säkerställa att receptionen alltid är städad och väl påfylld med exempelvis kaffe, dryck och tidningar
* Besvara frågor från kunder, konsulter och kandidater via mail
* Hantera interna ärenden och lösa diverse problem som dyker upp
* Ha kontakt med leverantörer och göra beställningar till kontoret
* Sträva mot att nå teamets gemensamma mål och bidra till receptionens utveckling av rutiner och arbetssätt


VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:


* Problemlösande
* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Självgående
* Kommunikativ


Vad tar du med dig i rollen som Reception Assistant?


* Är student vid högskola eller universitet och tar examen tidigast om 1,5 år. Då vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte har några utlandsstudier planerade under denna tid
* Har arbetslivserfarenhet av att ge service till kunder
* B-körkort
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken


Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att jobba med telefonen som främsta verktyg eller har jobbat i en reception tidigare.


Vår kultur #weareacademicwork


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


We reward ambition. Det betyder att i din roll som Reception Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid 8-12h/ vecka med möjlighet till sommarjobb
* Placering: Linköping
* Vi som driver rekryteringsprocessen: Anna Johansson Recruitment Consultant och Karin Arpfors rekryterande chef.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan, så skickas du till teamtailor, vårt rekryteringssystem. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa via recruitmentlin@academicwork.se​​ under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
​Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 3 december 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

3 maj 2024

Administratör

3 maj 2024

3 maj 2024