Receptionist

Receptionist

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och som med dina kunskaper och ditt engagemang vill bidra till vår receptions centrala funktion.
Som receptionist hos oss kommer du att få lära dig allt om vår organisation och vårt uppdrag för att kunna ge både allmänheten och dina arbetskamrater god service. Du kommer att arbeta brett med både telefonväxel, besök och traditionella receptions¬arbetsuppgifter som bokningar, beställningar, post-/pakethantering, men även administrativa arbetsuppgifter som stöd till organisationen ingår.
Receptionen är placerad på brandstationen i Gårda och tillhör Tekniska avdelningen som arbetar med olika former av intern service till hela förbundet. Arbets¬innehållet i tjänsten kan komma att variera över tid och det finns möjligheter till arbete inom andra områden genom samarbetet med övriga enheter.
I denna anställning ingår det även kontinuerlig utbildning i hjärt- och lungräddning, brandkunskap och halkkörning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet från receptionsarbete, där erfarenhet av arbete i Trio Enterprise telefonväxel är ett plus.
Du behöver även ha:
• lägst gymnasiekompetens,
• erfarenhet av administrativt arbete,
• datorvana och goda kunskaper i Officepaketet,
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt i engelska i tal,
• B-körkort
För att arbeta som receptionist hos oss behöver du vara en självgående och lösningsorienterad person som tar egna initiativ när situationen kräver det. Du har en professionell och genuin serviceförmåga i mötet med människor, både fysiskt och i telefon. Du behöver även vara en flexibel person som tycker om att en arbetsdag består av många olika moment som ofta sker samtidigt, och där du klarar av att på ett effektivt sätt ta dig an och prioritera dina arbetsuppgifter med bibehållen god service och positiv inställning.
Rollen förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga, både i det nära samarbetet med din receptionist¬kollega och i den stödfunktion ni utgör för räddningstjänstförbundet. I de administrativa arbetsuppgifterna krävs självklart god ordning och reda men även din förmåga till professionell service.

Sammanfattning

Liknande jobb


12 juni 2024