Receptionist & Administratör

Receptionist & Administratör

Arbetsbeskrivning

Letar du efter nästa möjlighet i karriären? Slår ditt hjärta extra för kommunikation, koordinering och administration? Då kan det vara just dig vi söker till vårt Uppsalakontor!

Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta ansvar och trivs i en föränderlig och flexibel miljö. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av reception och administration som medför att du känner en trygghet i din kompetens.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar och ta sig an arbetsuppgifter på ett flexibelt sätt är något som stämmer in på dig. Avanta Ekonomi är ett kundcentrerat företag och att alltid utgå ifrån kundens behov och problem är något som bör vara naturligt för dig. Du uppskattar relationer med kunder och kollegor och är genuint intresserad av att leverera en hög servicenivå.

Viktigt för rollen:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom reception och administration

- God administrativ vana

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- God datorvana och kunskaper inom Office 365

- God samarbetsförmåga

- Ansvarsfull

- Flexibel

- Initiativtagande

- Serviceinriktad.


Meriterande för rollen:
- Arbetslivserfarenhet från reception eller administration på redovisningsbyrå

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Arbetslivserfarenhet inom löpande redovisning

- Intresse för att utvecklas inom Avanta (exempelvis till en tjänst som ekonomiassistent)

- God teknisk förståelse
- Möjlighet att tillträda rollen så snart som möjligt.


Vad kommer du att arbeta med?
Som receptionist och administratör kommer du arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter på en arbetsplats med trevliga kollegor. Du kommer arbeta internt på Avanta med att exempelvis besvara inkommande växelsamtal, hantera inkommande mejl, välkomna besökare, koka kaffe och hålla ordning och reda på kontoret. Tjänsten innebär även ansvar för andra förekommande administrativa arbetsuppgifter, så som hantering av nyckelkvittenser och administrering av systembehörigheter. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande.



Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Vårt kontor på Fålhagsleden i Uppsala är placerat på kort avstånd (2 busshållplatser) från Uppsala centralstation i hemtrevliga och nyrenoverade lokaler. Utöver detta erbjuder vi även dig:

Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibilitet genom flexibla arbetstider för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Arbetsuppgifterna i denna tjänst kräver att man i huvudsak arbetar från kontoret men visst arbete hemifrån är möjligt efter överenskommelse med närmaste chef.

Gemenskap
När våra redovisningskonsulter arbetar mot kund så arbetar de främst på något av våra Avanta-kontor och inte ute hos kund. Detta medför att vi tillsammans skapar en bättre gemenskap och familjeanda. Det skapar även större möjligheter till samarbete och kunskapsutbyte mellan kollegor, oavsett om man i sin arbetsroll arbetar internt eller direkt mot våra kunder eller inte.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanta Ekonomi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Liknande jobb


2 december 2024

2 december 2024

Office Coordinator

Office Coordinator

2 december 2024

30 november 2024