Receptionist, centrala Stockholm

Receptionist, centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för att ge andra god service samt kommunicera på såväl svenska som engelska? Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom reception eller liknande? Just nu söker vi en receptionist med start i slutet av augusti till vår kund i centrala Stockholm.


Omfattning: Heltid. Arbetstider kl. 9:00-17:30, 30 minuters lunch 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som receptionist kommer du att vara ansiktet utåt för företaget. Du kommer bland annat att ta emot besökare, ha kontakt med leverantörer, hantera rese- och hotellbokningar för de anställda, ta hand om posten samt hantera telefonväxeln. 
 
Exempel på arbetsuppgifter: 
Ta emot besökare 
Hantera och vidareförmedla inkommande samtal på växeln
Sköta konferensrummen inklusive hantering och beställning av kaffe och luncher
Kontakt med leverantörer och beställare av kaffe, frukt och dryck
Kontakt med hyresvärd och leverantörer avseende lokalen och felanmälningar
Sortering och utdelning av post och paket
Löpande dagligt underhåll av lokalerna så att det är funktionellt och ser rent och snyggt ut på allmänna ytor som vid kopiatorerna, kök, pentry, mötesrum, korridorer och gemensamma ytor i stort.
Påfyllning av papper och kontorsmaterial
Rese- och hotellbokningar för de anställda.
Samarbeta med IT-avdelningen vid specifika tillfällen.
Ansvara för att nyanställda har en arbetsplats samt välkomstpaket när de börjar
Vara de anställda behjälplig med olika administrativa sysslor.
Hantering och ansvar för nycklar, passerkort, inbrottslarm och brandlarm
Medverka i planeringen och genomförandet av kontorets olika personalevent
Ansvara för förråd


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten har du: 
6 månaders erfarenhet i en liknande roll.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. 
Erfarenhet av Officepaketet eller liknande 

För att passa i rollen som receptionist är du självgående och har förmågan att ta egna initiativ. Du är serviceinriktad och har känsla för kvalitet samt att du är en problemlösare. Vidare är du bra på att planera din tid samt arbeta med flera uppdrag och prioritera. Du har god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska då du kommer möta människor från olika nationaliteter.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-07-22, välkommen att ansöka på www.randstad.se.


För information: Anna Hedberg | Talent Sourcer 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juli 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024