Receptionist extraanställning

Arbetsbeskrivning

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

 

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Nordic Choice Hotels har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

Clarion Grand Hotel är ett av Helsingborgs mest klassiska hotell med en unik historia och atmosfär. Vi är en levande mötesplats för både resenärer och lokalbefolkning där service står i fokus. Vi har 158 rum samt 5 konferenslokaler. I entréplan finner du vår Restaurang och Bar Kitchen & Table.

Vi söker nu ett värdskapsproffs som vill jobba exta i vårt Welcome Office. Du sätter alltid våra gäster i fokus och du gör det med energi, effektivitet och omtanke.

Jobbet avser en extraanställning i receptionen vid behov dag/kväll både vardag och helg.

Du är, förutom att vara glad och har humor, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kolleger. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med ditt team göra våra gäster än mer nöjda i såväl sin vardag som helgdag tillsammans med oss. Då vi har mycket internationella gäster är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, samt i det svenska språket.

I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter: 

• Dagligt receptionsjobb så som in- och utcheckning, mailhantering, bokningar, förbereda ankomstlistan, fakturering mm. 
• Vara behjälplig för våra gäster innan, under och efter avresa. Hålla högsta service och kompetensnivå och därmed se till att gästerna blir väl bemötta.
• Att under sitt arbetspass ansvara för att hålla receptionsområdet i bästa skick och efter givna instruktioner.
• Aktivt arbeta med merförsäljning.
• Under sitt arbetspass ansvara för de reklamationer som kommer in.  
• Sköta telefonväxeln och hotellets inkommande mail.
• Kassahantering.
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt arbeta med hotellets kunduppföljningssystem, Loopon.
• Är uppdaterd och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Att företagets policy efterlevs.
• Aktivt ta del av information av WOM (Welcome Office Manager).
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM.


Vi erbjuder dig ett spännande extrajobb och varierande arbete, i en internationell miljö.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

 

Vad väntar du på?!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Ohlsson
+46 42380400, +46 727323373
Anna Eklund
+46 042 380400
Patrik Mineur
+46 42 380400

Sammanfattning

Besöksadress

Stortorget 8-12
None

Postadress

Box 1104
Helsingborg, 25111

Liknande jobb


Receptionist Lindholmen

16 maj 2024

16 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024