Receptionist för semestervikariat till Härnösand, Sollefteå och Kramfors

Receptionist för semestervikariat till Härnösand, Sollefteå och Kramfors

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.

Polisområde Västernorrland är ett av polisområdena i region Nord och består av 3 lokalpolisområden i 7 kommuner. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet

Vi söker nu semestervikarier till receptionen i Härnösand, Kramfors och Sollefteå.

ARBETSUPPGIFTER
Som semestervikarie i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara:
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Hantera hittegods
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
• Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder anställningen. Utbildningen kan komma att ske på annan ort eller digitalt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Svenskt medborgarskap
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg
• B-Körkort

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Har ytterligare språkkunskaper utöver Svenska och Engelska

Personliga egenskaper

Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• Att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• Ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• En god samarbetsförmåga
• Social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Facklig företrädare
Seko Polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114 14

Övrig information
Anställningen:
Tidsbegränsad anställning: Juni Augusti. Anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera. Eventuellt kan förlängning på timmar bli aktuellt.
Anställning: Administratör.
Funktion: Administratör Reception, Stöd/ Service 2, LPO Södra Ångermanland, PO Västernorrland, Polisregion Nord.
Arbetstid: Heltid. Arbetstiden förläggs enligt reglerna i kollektivavtalet ASA/Polis på dagarna måndag tom fredag dagtid. Viss tjänstgöring vid andra tider kan förekomma.

Placeringsorter:
Härnösand 1 st.
Kramfors 1 st.
Sollefteå 1 st.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet? Då är du välkommen in med din ansökan till berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten
  • 3 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


20 maj 2024

20 maj 2024

Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024