Receptionist, internserviceenheten

Receptionist, internserviceenheten

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Interserviceenheten utför servicetjänster åt cirka 800 medarbetare i Kristianstads kommun och cirka 300 medarbetare i Region Skåne som arbetar i Rådhus Skåne och Östra kommunhuset. Vi arbetar enligt Facility Management - konceptet med att erbjuda kärnverksamheterna en funktionell , kostnadseffektiv service och säker och trivsam arbetsmiljö.

Stora delar av Kristianstads kommuns serviceverksamheter finns samlade i en egen organisation, Gemensam service. Här finns kommunens tjänster inom måltid, lokalvård, fordon, transport och intern service.

Vi ser fram emot din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som receptionist är du Kristianstads kommun och Region Skånes ansikte utåt. Du bemöter kunder, gäster och alla som arbetar i Rådhus Skåne välkomnande och med högsta servicenivå vid personliga möten, telefonsamtal eller via mejlkontakt. Du utför även olika administrativa arbetsuppgifter.

I rollen som receptionist guidar du och tar emot besökare till möten, studiebesök samt vid konferenser och större event. Du hanterar bokning av sammanträdesrum samt registrering av besökare. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats men du kan komma att behöva täcka upp vid behov på Östra kommunhuset. Det förekommer visst kvälls- och helgarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd och gillar att möta människor. Du är noggrann som person och flexibel, vilket innebär att du lätt att byta och återgå till arbetsuppgifter om du blivit avbruten. Du har förmåga att snabbt lösa situationer som kan uppkomma med kundens bästa för ögonen. Du kan arbeta både i team som självständigt.

Du som söker har gymnasieutbildning. Vi vill att du har erfarenhet av serviceyrket från reception och/eller kundservice samt erfarenhet av administrativt arbete. Givetvis hanterar du Office-paketet i ditt dagliga arbete. Då kommunikation ingår i ditt arbete har du god svenska i tal och skrift men även goda kunskaper i engelska. B-körkort för manuell växellåda.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024

15 maj 2024

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024