Receptionist med hög känsla för service

Receptionist med hög känsla för service

Arbetsbeskrivning

Brinner du för värdskap och förstår vad som krävs för att få besökare och medarbetare att känna sig sedda och välkomna? Circles söker dig med otrolig känsla för service och en vilja att leverera det lilla extra i receptionen. #jobbjustnu
Receptionsytan är kundens ansikte utåt, det första och sista intrycket av ett besök. Receptionen ska ta emot, hänvisa och hjälpa kunder, besökare och anställda på ett tillmötesgående sätt, så att alla känner sig sedda och varmt välkomna genom ett glatt värdskap och en service på en hög nivå som förstärker kundens varumärke.
Vi söker dig med ett kreativt tänk och en otrolig känsla för detaljer, som när andra börjar ge upp kommer med ytterligare en idé. Du är administrativt lagd och gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Intresse och erfarenhet av ekonomi ser vi som meriterande. Vi ser också att du är utåtriktad, förtroendeingivande och har en förmåga att kunna anpassa dig efter kundens behov och önskemål.
Du brinner för att ge god service, har ett eget driv, en förmåga att skapa personliga relationer och är stolt över att leverera service till andra!
I rollen som receptionist är du spindeln i nätet och kundens naturliga kontaktpunkt. Du arbetar proaktivt för att utveckla verksamheten och den dagliga driften samt att ständigt leverera service av högsta kvalité. Du ansvarar för att lösa eventuella problem som uppstår och för att vara den sammanhållande länken mellan medarbetare, kunden och gästerna.


Arbetsuppgifter består av nedan men är inte begränsat till:
- Bemöta och välkomna medarbetare och besökare på ett professionellt, vänligt och alert sätt.
- Agera som Brand Ambassador för kunden och Circles.
- Agera som naturlig kontaktpunkt för interna och externa personer.
- Besvara inkommande telefon och e-post efter behov.
- Allmän tillsyn i entrén/lobbyn, säkerställa trivsel och funktionalitet (rent, snyggt och iordningsställt).
- Vara införstådd med fastighetens säkerhetsrutiner. Stödja/koordinera vid olyckor eller utrymning.
- Erbjuda lättare administrativ support.
- Proaktivt verka för en levande atmosfär i entrén.
- Proaktivt arbeta med att främja kommunikation och synergier i fastigheten.
- Behjälplig med att sprida information; över disk, via intranät, via e-post och andra interna kanaler
- Administrera daypass/hantverkarkort åt medarbetare vid behov.
- Post/budhantering
- Taxibokning
- Administration av parkering
- Rumsbokningar – konferens
- Möbleringslista – Konferens
- Rondering – Konferens
- Enklare teknisk support för teknik – Konferens
- Catering & café
o Tillkommande arbetsuppgifter för Lobby host/Brand Ambassador efter instruktion och önskemål från kunden


Vad som förväntas av dig:
· Alltid leverera förstklassig service
· Få alla att känna sig uppmärksammade och välkomnade, medarbetare som kunder
· Utstråla energi, engagemang och en vilja att hjälpa
· Upprätthålla en inbjudande och attraktiv miljö i anslutning till din arbetsplats
· Du är lösningsorienterad och har en förmåga att se möjligheter istället för problem
· Visa vilja och engagemang för att växa i din roll och inom företaget
· Du behärskar mycket god svenska och engelska i både tal och skrift
· Du har grundläggande kunskaper inom MS-paketet
· Du har lätt för att sätta dig in i nya system
· Vara anpassningsbar
· Vilja vara en del av serviceteamet och finnas där du behövs, oavsett om det är på receptionen, konferens, catering, cafét mm.


Har du ett stort fokus på att leverera toppservice på alla områden, lösningsorienterad, anpassar dig snabbt till olika situationer och har engagemang för att nå uppsatta mål, då ska DU ansöka redan nu!


Arbetsplats: Stockholm
Arbetsgivare: Circles Sweden AB (helägt dotterbolag till Sodexo)
Arbetstider: Heltid, måndag-fredag.


Obs! Uppdraget startar snarast


Om oss
Circles är en ledande leverantör av personliga tjänster till fastigheter, företag och deras anställda. Vi har en spetskompetens inom service, och några av de mest välkända och krävande företagen är kunder till oss idag. Vi levererar framtidens besöksupplevelse och skapar engagemang och gemenskap hos våra kunder. Vi har idag en internationell närvaro med nästan 300 anställda i Frankrike, Sverige, USA, UK och Nederländerna. Bolaget är en del av Sodexo-koncernen med huvudkontor i Frankrike. Sodexo är den 19e största arbetsgivaren i världen och en global ledare inom serviceindustrin.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Charlotte Borg Johansson
0702-15 15 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Circles Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Besöksadress

Dalvägen 22
Solna

Postadress

Box 47620
STOCKHOLM, 11794

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

3 maj 2024

Administratör

3 maj 2024

3 maj 2024