Receptionist med placering i Tärnaby

Arbetsbeskrivning

Den nya polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersatts av de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium har blivit en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 organiserades den nya polismyndigheten i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till medborgarna. Du kommer att handlägga pass-, hittegodsärenden, ta emot vapen- och tillståndsansökningar, ta upp förlustanmälningar. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma

Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att ta emot och handlägga pass- och identitetskorts ansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö.

Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag. Placeringen är i Lokalpolisområdet Södra Lappland/Tärnaby men även arbete i annan ort i LPO:t kan förekomma.
Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket ställer krav på flexibilitet och prioriteringsförmåga med bibehållen kvalitet och noggrannhet.

I tjänstgöringen ingår en grundutbildning i passhantering, förlagt till dagtid, under fem dagar tillsammans med en praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.

KVALIFIKATIONER
-Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett par års serviceinriktad arbetslivserfarenhet.
- Du har erfarenhet av reception eller administrativt arbete vid en statlig myndighet
-Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
- För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.
- Körkort


Meriterande:

- Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
- Kunskaper i Polisens resehandlingssystem är meriterande.
- Kunskaper i Polisens övriga system är meriterande.


Personliga egenskaper:
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord Umeå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. Dagtid. Deltid på 75% Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024

15 maj 2024

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024