Receptionist med till RSM i Göteborg!

Receptionist med till RSM i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du vara den trevliga rösten i växeln och det glada ansiktet alla möter i receptionen? Söker du en bred och omväxlande roll med såväl administration, kundbemötande och eventansvar? Då kan du vara RSMs nya receptionist i Göteborg! Tjänsten är ett vikariat tom december 2020, med mycket goda chanser till förlängning.

RSM har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och uthyrd hos vår kund RSM. KFX är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.


Om företaget
RSM är en fullservicebyrå inom ekonomi som underlättar kunders utveckling och hjälper dem att fatta rätt ekonomiska beslut. Alltid med den personliga relationen i centrum. RSMs tjänster omfattar Revision, redovisning, skatt, hr/lön, företagstransaktioner och rådgivning.

Låt oss säga det redan från början: det som gör RSM unikt är en känsla. Att vara kund hos RSM ska vara en upplevelse och framför allt vill RSM att kunderna ska uppleva skillnaden och känna sig prioriterade i alla lägen. Engagemang, omtanke och ett genuint intresse präglar företagets kundrelationer.

Skillnaden för företagets kunder börjar med RSM. Om personalen på RSM mår bra och har roligt på jobbet kommer det att återspeglas i kontakten med kunden. Att RSM lever upp till de högt ställda villkoren för att vara ett Great Place to Work är ett av många uttryck för hur aktivt företaget arbetar med företagskultur och företagets inställning till såväl medarbetare som kunder.

Hos RSM kommer du trivas!


Arbetsuppgifter
Arbetet som receptionist hos RSM innefattar bland annat:

- Vara ansiktet utåt mot företagets kunder och få dem att känna sig välkomna och väl omhändertagna
- Kundkontakt via mail och telefon
- Hålla snyggt i konferensrum och reception kontinuerligt under dagen
- Administrera kontorets samtliga årsredovisningar och årsdeklarationer
- Administrera anståndsansökningar till Skatteverket
- Utläggsregistrering
- Arrangera interna och externa event, tex Göteborgsvarvet och sommarfest
- Beställa luncher, förbereda frukost och dylikt till kontoret till diverse möten samt ställa fram/plocka bort
- Posthantering samt bud
- Scanna fakturor
- Scanna och arkivera diverse handlingar för revisorerna
- In/utleveranser för kundmaterial
- Vid behov stötta ekonomiavdelningen med övrigt förekommande administration


Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en bred och varierande roll med kundkontakt varvat med administrativt arbete. Då du kommer vara första personen kunden möter är det viktigt att du brinner för att ge förstklassig service och ett bemötande utöver det vanliga.

Som person är du utåtriktad, positiv och lösningsorienterad. Du är trygg i dig själv och är inte rädd att ta för dig eller fråga om du inte förstår. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är mån om att ditt arbete alltid blir korrekt utfört, i tid. Ditt arbetssätt andas struktur och noggrannhet. Då arbetsuppgifterna varierar ser vi att du som person är prestigelös och har en hög grad av arbetsmoral och kan rycka in där det behövs.
Du har god IT-vana och behärskar svenska och engelska i tal och skift.


Övrigt
Tjänsten ett vikariat på heltid med start i mitten av augusti, 2020.
Arbetstider: måndag-fredag kl. 08-17, sommartid kl. 08-16 augusti- september.

Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Kunskap-, engelska- och personlighetstester samt bakgrundskontroll kan komma att göras på slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Vi söker värd/värdinna till Åre hälsocentral

Vi söker värd/värdinna till Åre hälsocentral

29 oktober 2020

29 oktober 2020

28 oktober 2020