Receptionist till ett ledande internationellt företag

Receptionist till ett ledande internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Hur ser din arbetsdag som receptionist ut?
Du kommer att arbeta som receptionist hos denna internationella kund inom logistik och spedition, och vara en del av kundens skandinaviska team med kollegor i både Norge och Danmark. Du ansvarar för att ta emot besökare och besvara inkommande samtal i företagets skandinaviska telefonväxel. Övriga arbetsuppgifter är kontakt med leverantörer samt inköp av förbrukningsmaterial. Du kommer även att ansvara för posthantering och assistera övriga funktioner med diverse administrativa uppgifter. Som receptionist har du också ansvar för att konferensrum och gemensamma utrymmen är representativa. Dina främsta arbetsverktyg är telefonen och datorn.

Uppdraget är på deltid, vardagar 08-16. Tjänsten är lokaliserad centralt i Göteborg och du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet och hyras ut till vår kund. För rätt person finns det goda möjligheter till fortsatt konsultande hos Adecco och våra kunder.

Är du en kommunikativ och serviceinriktad person som har lätt att se möjligheter och lösningar kommer du att trivas utmärkt i den här rollen. Tjänsten ställer krav på att du är stresstålig och att ett dynamiskt och högt arbetstempo är något som du uppskattar. Att ha struktur och ordning och reda i ditt dagliga arbete är en självklarhet för dig. Vid anställning lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Du som tidigare har arbetat i reception, växel eller med annat serviceinriktat arbete och administration kommer snabbt att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Du behärskar Office-paketet obehindrat och drivs av att ge förstklassig service till kunder, kollegor och leverantörer. Du är flytande i både svenska och engelska.

Krav för tjänsten är:
- Innehar ett studieintyg på heltid eller annan huvudsaklig syssletsättning om 100%.
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Har goda IT kunskaper.

Meriterande för tjänsten är:
- Behärskar Office-paketet
- Erfarenhet inom service
- Tala Norska och Danska

Om Adecco
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Adal.burhan@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024