Receptionist till Tengbom

Arbetsbeskrivning

Tengbom är ett av Nordens främsta arkitektkontor. Vi skapar tidlös och innovativ arkitektur som är mänsklig, vacker och användbar för många kommande generationer. 2016 rankades vi som det fjärde mest innovativa arkitektkontoret i världen av Fast Company. Vi är ett innovativt och internationellt team av exceptionella människor, ständigt på jakt efter nya medarbetare som vill förändra boxen med oss. Vi är nyfikna på dig. Vad vill du bidra med och hur kan du hjälpa oss på vägen in i framtiden?

Kontorets ansvarskännande alltiallo? Sök idag!

Tengbom söker en driven och prestigelös Receptionist till sitt kontor i Uppsala. Som Receptionist har du ett brett ansvar för kontoret och finns där för dina kollegor. Kontoret är beläget på Dragarbrunnsgatan 42 och där sitter cirka 50 arkitekter, ingenjörer och andra medarbetare som välkomnar dig till innovation, samhällsförändring och lekfullhet i framkant. Reception och administration i världsklass är ditt bidrag!

Tjänsten är en rekrytering med tillsvidareanställning hos Tengbom.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Receptionist kommer du att ansvara för kontorets lokaler samtidigt som du stöttar dina kollegor administrativt. Tjänsten är bred och innebär att du hanterar alltifrån att ta emot besökare, hämta frukostbröd till att fakturera och administrera anbudsföranden. Du samarbetar tätt med dina kollegor och har även kontakt med andra kontor runt om i landet. Du hjälper kunder och samarbetar med berörda leverantörer gällande exempelvis kontorsmaterial och fastighetsskötsel.

I rollen som Receptionist på Tengbom kommer du exempelvis att:

- Ansvara för allmänna kontorsytor (ex. mötesrum, kök och fikarum)
- Stötta i anbudsadministration och fakturering
- Ta emot besökare
- Posthantering och bud
- Boka resor och hotell
- Inköp till kontoret såsom kontorsmaterial och kaffe/fika
- Kontakt med fastighetsskötare
- Delta i marknadsarbete

Det här är tjänsten för dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Din höga servicenivå och administrativa sida kommer till nytta i en bred tjänst på den kreativa och avslappnade arbetsplats som utgör Tengbom i Uppsala!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 2år som receptionist/assistent/sekreterare sedan tidigare. Vi ser gärna att du har arbetat med ekonomi/fakturering sedan tidigare men det är inget krav. Det är en extra tillgång om du har använt systemet Maconomy sedan tidigare men det är inget krav. Du är systemvan och lättlärd i system. Du har god datavana och mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du innehar B-körkort.

Som person är du driven och serviceminded. Du är en människokännare som trivs i service och samspel med kollegor och kunder där din proaktiva sida gör att du verkligen lyckas. Du lägger vikt vid kvalité i det arbete och har ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du är prestigelös och har lätt för att ställa om.

Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos Tengbom. Tengbom tillämpar 6 månaders provanställning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen skicka därför in din ansökan redan idag genom att trycka på länken nedan eller maila in din ansökan (CV och personligt brev) till Simon.Jordal@sw.se . Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 0766-47 16 39.

Kontaktpersoner på detta företaget

Simon Jordal
+46 766 47 16 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tengbom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Kontorstider Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2017

Besöksadress

SW Humlegårdsgatan 20
None

Postadress

SW Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024