Receptionist/Administratör

Receptionist/Administratör

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Utbildningsförvaltningen arbetar med gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet i Lunds kommun. Vi bedriver utbildning av hög kvalitet med ett stort engagemang för våra elever. Vårt arbete rustar för framtiden, varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare.



Om oss
På Stora Södergatan 47 arbetar medarbetare på Barn- och skolförvaltningen (BSF), Kultur och Fritidsförvaltningen, Utbildningsförvaltningen (UF) samt fackliga företrädare.

Här sitter centrala kansli för nämnda förvaltningar och fackliga företrädare. Receptionen servar såväl medarbetare på arbetsplatsen som besökare, både externa och anställda inom andra delar av kommunen.

Vår arbetsplats är centralt belägen i Lund och du kommer dagligen att ha otaliga kontakter samt ingå i ett team av trevliga kollegor med andra roller, men med samma iver att i sitt arbete serva och stötta Lunds medborgare och andra intressenter på absolut bästa sätt. Tjänsten som receptionist/administratör tillhör organisatoriskt Utbildningsförvaltningen och en del administrativa uppgifter kopplade till denna förvaltning ingår i tjänsten. Tidigare receptionist/administratör har gått vidare internt till annan tjänst, därav att vi nu söker en ny kollega som vill vara vår viktiga kontakt utåt i denna roll.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Arbetsuppgifter
Som receptionist/administratör i denna tjänst får du ett omväxlande och självständigt arbete där du ofta är den första kontakten för de som vänder sig till oss. Du måste vara intresserad av människor och trygg med att ta egna initiativ.

Exempel på ansvarsområden är:

-Receptionsuppgifter på Stora Södergatan 47 såsom hantering av telefonsamtal och hjälpa besökare rätt, mottagning av post, paket och andra leveranser samt utlåning av t ex cyklar, taggar

-Administrera olika möten och konferenser (bokning av lokal, material mm)

-Hjälpa besökare med blanketter och ifyllnad av dessa

-Stöd till Lunds vägledningscentrum, BSF barnomsorg och BSF bemanningsenhet

-Viss kommunikation av viktig info till anställda i våra hus

-Administrera behörighetssystem

-Göra vissa inköp och beställa tjänster

-Resebokningar

-Felanmälningar kopplade till fastigheten

-Utföra enklare vaktmästerisysslor som att fixa med skrivare, elektronik eller möbler

Kan du tillföra vår verksamhet kvalité i ovanstående arbete vill vi gärna träffa dig.

Vi söker dig som
För att briljera i rollen som vår receptionist/administratör behöver du vara strukturerad och kvalitetsmedveten. Det är också viktigt att du är lösningsorienterad och har en lugn personlighet även i situationer som upplevs stressande.

God samarbetsförmåga och ett stort serviceintresse är självklara personliga egenskaper i en roll som denna.

Du har gymnasial utbildning och flera års erfarenhet från arbete som receptionist/administratör. Uppdraget kräver att du har god datorvana och att du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal såväl som skrift.

Har du datorvana i flera olika system är det meriterande.

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christel Lind, skoloområdeschef
013-26-26 54
Gunilla Linder, gymnasierektor
013-20 62 88
Catrin Gunnarsson, Psykologförbundet
013-20 72 66
Åse Andrén Gustasfsson, Rektor
0523 613282
Marianne Andersson
013-20 53 03
Ewa Glennius
0520-49 6268
Ewa Glennius
0520-49 62 68
Christina Thordson, Förskolechef
0520-49 64 20
Pernilla Alm
0520-49 72 32
Annika Laago
0520-49 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Utbildningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024