Receptionist/administratör med inriktning IT

Receptionist/administratör med inriktning IT

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Fastighetsförvaltningen med sina ca 50 medarbetare ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter. Fastighetsförvaltningen driver byggnadsprojekt och bistår övriga förvaltningar i lokalförsörjningsprocessen. Fastighetsförvaltningen är en utpräglad beställarorganisation. Fastighetsförvaltningen har egen kompetens inom förvaltning, projektledning, lokalförsörjning, administration samt teknik, säkerhet och miljö. Tjänster därutöver upphandlas i konkurrens.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som tillsammans med övrig personal ska arbeta med att ge en förstklassig service till medarbetare, besökare och kunder. 

Som receptionist/administratör blir dina arbetsuppgifter att ta emot besökare till förvaltningen och hänvisa till rätt person. Du kommer ansvara för att kontoret är välskött och även sköta den praktiska IT samordningen på kontoret

Följande uppgifter ingår i tjänsten 


• Sedvanliga receptionsuppgifter
• Kontorsservice, bl a beställa och inventera förbruknings- och kontorsmaterial.
• Praktisk IT samordning
• Administrativt stöd till fastighetsdirektör och ledningsgrupp.
• Stötta med intern kommunikation 

Kvalifikationer
Vi söker dig som


• Har många års erfarenhet från kundservicearbete eller som handläggande receptionist
• Servicekänsla med inställningen ”det fixar vi”
• Korrekt och professionellt bemötande mot kunder och medarbetare
• Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga
• Klara av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt
• Vara flexibel och ha snabb uppfattningsförmåga
• Minst två års erfarenhet av praktiskt IT stöd och eller utbildning inom området.
• God datorvana kunskap inom IT och hårdvaror
• God administrativ förmåga

Vi tror du har gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.  

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Även om ansökningstiden går ut den 23 december kommerr vi inte titta på ansökningarna förrän efter helgerna, tidigast 10 januari 2022.

Sista ansökningsdag:  23 december 2021

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 23 december 2021

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024