Receptionist/administratör till socialkontoret

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad för andra? Vare sig du är undersköterska, sjuksköterska, stödassistent, socialsekreterare eller någon annan yrkeskategori inom socialförvaltningen – hos oss får du jobba med andra engagerade medarbetare som vill göra livet lättare för dem som behöver det. Här får du också möjligheten att utvecklas i ditt jobb genom kompetensutveckling tillsammans med dina kolleger.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och emellanåt högt tempo. Ni är tre administratörer som arbetar tillsammans och som går in för varandra vid semester och sjukdom. Som receptionist är du den första kontakten med besökarna och det är viktigt med ett professionellt och vänligt bemötande.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot besök och telefonsamtal till socialkontoret, vara behjälplig med olika frågeställningar från besökare kunna ge svar och hänvisa till rätt service inom socialförvaltningen. Det ingår även att ansvara för all inkommande posthantering och viss diarieföring.
I tjänsten ingår att hantera inkommande post, ansvara för närarkivet, fakturahantering, administrera i vårt lönesystem Visma, diverse beställningar, kontakt med IT och ansvar för kontorets telefoni.

I arbetet kommer du att ha nära kontakt och samarbete med socialkontorets medarbetare samt förvaltningens nämndsekreterare.

Körkort är ett krav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med administrativ påbyggnadsutbildning efter avslutade gymnasiestudier. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av arbete med att möta människor i utsatta situationer.

Du behöver vara väl insatt och påläst på socialtjänstens olika verksamheter för att kunna lotsa personer till rätt instans. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och/eller från receptionsarbete, kundcenter eller liknande.

Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt till dem du möter samt har förmåga att behålla lugnet i stressade situationer. För att klara uppdraget är det viktigt att du utöver administrativ kompetens har en mycket god servicekänsla.

Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketet.

ÖVRIGT
Vi rekryterar löpande under ansökningstiden.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppledare Hans Johansson
0304-60 13 81
Enhetschef Anna Larsson
0304-60 18 67
Enhetschef Ulrika Ivarsson
0304-60 18 64
Gruppledare Anna Ivarsson
0304-60 14 89
Enhetschef Ann-Christin Måneskiöld
0304-601055
Gruppledare Kerstin Sennung
0304-60 14 79
Enhetschef Ann-Christin Måneskiöld
0304-60 10 55
Enhetschef Taija Holmberg
0304-60 16 54
Enhetschef Cecilia Stanley
0304-60 14 92
Gruppledare Kajsa Oden
0304-60 13 58

Sammanfattning

Besöksadress

Kroksdalsvägen 1 SKÄRHAMN
None

Postadress

Tjörns kommun
SKÄRHAMN, 47180

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024