Receptionist/HR Assistent

Receptionist/HR Assistent

Arbetsbeskrivning

Swegon Group AB, owned by Investment AB Latour, listed on the Stockholm Stock Exchange, is a market leading supplier in the field of indoor environment, offering solutions for ventilation, heating, cooling and climate optimisation, as well as connected services and expert technical support. Swegon has subsidiaries in and distributors all over the world and 17 production plants in Europe, North America and India. The company employs more than 2 800 people and in 2021 had a turnover of 6 billion SEK 

Vi erbjuder
En spännande och omväxlande tjänst med varierande och intressanta arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö och ha kontakt med chefer och medarbetare inom bland annat produktion, produktutveckling, kundsupport och finans. Med våra produkter skapar vi ett bra inneklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter.

Om tjänsten
I rollen som receptionist kommer ta emot och förmedla samtal för Swegons svenska organisation samt ansvara för diverse administrativa uppgifter som rör enheten, såsom inkör av kontorsmaterial och hantering av inkommande och utgående post. Som receptionist tar du även emot besökare och kunder på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Förmågan att kommunicera på både svenska och engelska är ett krav då du kommer att ha kontakt med både medarbetare och besökare.

I rollen som HR-assistent fungerar du som ett administrativt stöd till lokal HR-chef och hjälper till med löpande personaladministrativa uppgifter. Du kommer även vara delaktig i utveckling och uppdatering av rutiner och processer samt ha kontakt med vår centrala HR-avdelning som är placerad i Göteborg.

Din profil
Vi söker en driven person som är flexibel. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av service och arbete med människor samt är van att arbeta i högt tempo. För att trivas i rollen tycker du om att ge ett gott bemötande och få varje besökare/medarbetare att känna sig sedd. Som person vill du alltid arbeta professionellt, du har en känsla för service och du ger gärna det lilla extra till människor runt omkring dig. Vidare är du ansvarsfull och har en god samarbetsförmåga samt utför alltid ditt arbete med fokus på kvalitét. Du har lätt för att lära och tar gärna tag i saker, du är ordningsam samt strukturerad. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration.

Våra värderingar är viktiga för oss
Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.

Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?

Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snart som möjligt, dock senast den 30 oktober.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Marita Ehn, 0512-323 28, marita.ehn@swegon.com.

Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


Administratör kyrkogårdsförvaltningen

Administratör kyrkogårdsförvaltningen

2 maj 2024

2 maj 2024