Receptionist/Säljare

Arbetsbeskrivning

Receptionisten ansvarar för att vi ger ett professionellt kundbemötande. Hög servicenivå är vår grundpolicy. Alla kunder som kommer in till oss, oavsett om han/hon är medlem eller inte, ska bemötas på ett positivt sätt med den bästa servicen. Receptionisten ska ha mycket bra försäljningsegenskaper.
Receptionist:
vara positiv och utåtriktad
vara punktlig och pålitlig
ha god känsla för samarbete
vara entusiastisk inför hela vår verksamhet och receptionistarbetet
kunna arbeta effektivt och lugnt även under stress
brinna för att hjälpa andra människor
ha ett välvårdat yttre
hålla sig i god fysik genom regelbunden träning
alltid bära tjänstekläder och namnbricka under arbetstid
tänka på att även efter arbetstid så symboliserar man vårt varumärke


Arbetsuppgifter:
Ta väl hand om alla som passerar receptionen:
-Hälsa artigt och välkomnande på alla våra besökare.
-Registrera alla medlemmar i datasystemet.
-Registrera alla gäster och spekulanter med hjälp av intresseanmälan.
-Slussa spekulanter till rådgivare eller sälja medlemskort i receptionen.
-Alltid säga hejdå eller ex. tack för i dag, till alla medlemmar och gäster som lämnar lokalen.
Ta hand om alla inkommande telefonsamtal på rätt sätt:
-Välkommen till BalanZe, det här är Rosanna.
-Slussa vidare samtal från spekulanter till rådgivare i första hand, i annat fall anteckna inkommande samtal om prisförfrågan (namn och nummer). Sköta bokningssystem för:
-Möte med rådgivare.
-Styrketräingsinstruktioner.
-Specialaktiviteter.
Ansvara för försäljning:
-Merförsäljning, att ha produktkunskap och att rekommendera våra produkter.
-Kortförsäljning.
Kunna hantera och fylla i alla blanketter på rätt sätt.
Vara kunnig om alla avtalsregler.
Hålla rent, snyggt och organiserat i receptionen.



Ansvarsområden:
Arbeta mot att nå försäljningsmålen (merförsäljning, pt-försäljning, massageförsäljning och kortförsäljning).
Att muntligt sälja in merförsäljningsprodukter.
Att muntligt sälja in eventuella kampanjer och aktiviteter.
Att sälja träningskort.
Att hantera missnöjda kunder och öka trivseln hos redan nöjda kunder.
Delta i personalmöten och söka information för att på så sätt hålla sig uppdaterad och känna ansvar inför sitt arbetsområde och företagets värderingar.
Att sköta kassarapportering på ett noggrant och korrekt sätt.
Att ha koll på lagerhållning och artiklar.


Kvalifikationer och meriter som värdesätts:
Känna till:
-Företagets arbetsrutiner.
-Företagets säljsystem och policys.
Egenskaper:
-Stark organisatorisk förmåga.
-Ha simultankapacitet.
-Se möjligheter i varje situation.
-Kunna motivera sig själv, arbeta tillsammans och kommunicera med andra.
-Kunna arbeta obekväma arbetstider samt helger.
-Social kompetens, tycka om att ha kontakt med människor.
-Tycka om att skapa trivsel.
Erfarenhet:
-Ska vara intresserad av kundservice och försäljning.
Utbildning:
-Lära sig företagets politik.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BalanZe (Blomgren BalanZe AB) Strängnäs
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 1 april 2021

Besöksadress

Storgatan 16
Strängnäs

Postadress

Storgatan 16
Strängnäs, 64530

Liknande jobb


Receptionist till Citikliniken i Norrtälje

Receptionist till Citikliniken i Norrtälje

31 maj 2024

Receptionist till Coor!

Receptionist till Coor!

30 maj 2024